مقامات هند و امریکا روی موضوعات مختلف به شمول افغانستان بحث کردند

معین وزارت امور خارجه هند در دیدارش از امریکا با مقام‌های این کشور روی وضعیت در افغانستان و منطقه بحث و گفتگو کرده‌است.

اس جی شنکر، با مقام‌های عالی رتبه امریکا روی مبارزه با تروریرم، بحران مهاجران و مسایل تجارتی بین دو کشور و سایر مسایل مذاکره کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌ ای ان آی هند، جی شنکر پس از این دیدار و ملاقات‌ها با امریکایی‌ها در یک کنفرانس خبری در واشنگتن گفت:

"با اداره امریکا در مورد بهبود مناسبات هند و امریکا توضیح داده شد، بحث‌ها با وزرای وزارت خانه‌های مختلف روی مسایل گوناگون متمرکز بود. با وزارت امور خارجه امریکا در باره مسایل منطقوی و بین‌المللی گفتگو صورت گرفت که در آن وضعیت کنونی در آسیا، پاسفیک، افغانستان، پاکستان و شرق میانه شامل بودند."

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های هندی، ریکس تیلرسن وزیر امور خارجه امریکا در دیدارش با معین وزرات امور خارجه هند در باره روابط همه جانبه استراتژیک و وضعیت جاری در افغانستان و حوزه آسیا پاسفیک بحث کرد.

معین وزارت امور خارجه هند در زمانی از امریکا دیدن می‌کند که چند روز پیش یک هندی در ایالت میزوری امریکا در شهر کانزاس کشته شده‌است.

اس جی شنکر معین وزارت خارجه هند که مصروف دیدار چهار روزه از امریکا می‌باشد، گفت که امریکا در باره هند دیدگاه مثبت دارد.

اس جی شنکر معین وزارت خارجه هند

وی افزود:

"کانگرس امریکا در مورد انکشاف روابط بین هند و امریکا نظر فوق‌العاده مثبت دارد. در عرصه سیاسی یک تغییری بمیان آمده که به نظر من مذاکره در این مورد خیلی مهم است."

معین وزارت امور خارجه هند اضافه کرد که دیدارش با وزیر امنیت داخلی امریکا روی بحران مهاجران و چگونگی زندگی اتباع هند در امریکا، متمرکز بود.