نباید بخاطر خوشی خود باعث اذیت همسایه‌ها شد

آیا کسانیکه در اپارتمان ها زندگی می‌کنند از همسایه ها و اپارتمان های همجوار خود راضی اند؟

گفته می‌شود، تا نیمه های شب در برخی از اپارتمان ها انواع و اقسام صدا های نا هنجار و گوشخراش موزیک و سر و صدا های صحبت های شبانۀ همسایه ها مشکلی است که ساکنان اپارتمان ها را اذیت می‌کند و تا کسی بخواهد به همسایه اعتراض کند، فریاد بر می‌آورند که خانۀ خود شان است، مفت خو ننشسته اند، به دالر کرایه می‌دهند. پس هر کاری که دل شان خواست، اختیار دارند.

مشکلات زندگی در اپارتمان از زمانی شروع شد که شماری از این خانواده‌ها که پیرو زندگی سنتی در خانه های حویلی دار بودند. به گونۀ که صحبت کردن با صدای بلند، رفت و آمد در هر زمانی از شبانه روزی، صدای بلند تلویزیون و رادیو به آن اندازه که دل شان می‌خواست، بدون آنکه توجه به حقوق همسایه دیوار به دیوار یا همسایه منزل پایین یا بالای خود داشته باشند.

این واقعیت است که در افغانستان فرهنگ اپارتمان نشینی هنوز هم به معنی واقعی و بصورت صحیح آن رواج نیافته، هنوز هم بعضی افراد به گفتۀ خود شان چهار دیواری که در آن زندگی می‌کنند، اختیار آنرا دارند و حاضر نیستند بعضی محدودیت ها را که لازم زندگی اپارتمانی است قبول کنند. اما بعضی ها می‌گویند، باید صاحبان بلاک زمانی که کرایه نشینی را می‌نشاند، همه شرایط اپارتمان نشینی را به وی بگوید که زندگی در حویلی و اپارتمان از هم تفاوت دارد که باید مراعات شود.

تهیه کننده: شمیلا جاوید

Your browser doesn’t support HTML5

نباید بخاطر خوشی خود باعث اذیت همسایه‌ها شد