اسناد کمینگز نشانگر پرداخت ۶۷ هزار دالر از سوی روسیه به مایکل فلین است

اسناد و شواهد نشان می‎دهند که روسیه به مایکل فلین سابق مشاور امنیت ملی امریکا، ۶۷ هزار دالر پرداخته‎است.

الایجا کمینگز سناتور حزب دیموکرات از ایالت میریلند امریکا این اسناد را دیروز پنجشنبه به نشر رسانده‎است.

در اسناد آمده‎است که شرکت‎های روسی به مایکل فلین سابق مشاور امنیت ملی امریکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور، ۶۷ هزار دالر، پرداخته‎است.

الایجا کمینگز نماینده مردم ایالت میریلند در مجلس نمایندگان امریکا از اداره دونالد ترمپ خواسته‎است که سوابق ارتباط‎های مهم آقای فلین را با حکومت‎ها و منابع خارجی تهیه کند.

دو نالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در ماه گذشته مایکل فلین را از مقام اش به حیث مشاور امنیت ملی برکنار کرد.

اسنادی‎که از سوی این نماینده کانگرس امریکا به نشر رسیده، نشان می‎دهند که فلین چند ماه پیش از این که به طور رسمی به کمپایین ترمپ بپویندد، برای حضور در یک محفل در مسکو در سال ۲۰۱۵ میلادی ۳۳ هزار ۷ صد ۵۰ دالر از تلویزیون آر تی روسیه بدست آورده‎است.

این تلویزون از سوی حکومت روسیه تمویل می‎شود.

الایجا کمینگز در ادامه گفت، روابط مالی ماییکل فلین با تیلویزیون آر تی روسیه نقض مواد قانون اساسی در برابر هدیه از طرف حکومت‎های خارجی می‎باشد.

این کانگرسمن امریکایی این اسناد را در جریان بررسی کمیته مجلس نمایندگان امریکا در امور نظارت و اصلاحات حکومتی از فعالیت‎های ماییکل فلین پیش از این که به حیث مشاور امنیت ملی مقرر شود، نشر کرده‎است.

دو نالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در ماه گذشته مایکل فلین را از مقام اش به حیث مشاور امنیت ملی برکنار کرد و گفت که این جنرال سابق نیروهای مسلح امریکا مایک پینس معاون رئیس جمهور و دیگر مقام‎ها قصر سفید را در ماه سپتمبر در مورد گفتگوهای و صحبت اش با سفیر روسیه در امریکا، فریب داده‎است.

روابط مایکل فلین با روسیه از سوی اداره اف بی آی امریکا مورد بررسی دقیق قرار گرفت و این بخشی از کمیته تحقیقات سنا و مجلس نمایندگان امریکا می‎باشد که تماس‎ها بین کمپاین رسمی ترمپ و روس‎ها را بررسی می‎کند.

اسناد جدیداً به نشر رسیده نشان می‎دهند که تلویزون آر تی مصارف هوتل لوکس و اقامه مایکل فلین و پسر وی را در جریان سفرش به مسکو نیز پرداخته‎است.

در این سند نشان داده شده که مایکل فلین در جشن تلویزیون آر تی در کنار ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نشسته‎است.