داماد ترمپ و لوی درستیز امریکا به عراق سفر کرده‎اند

بر اساس منابع قصر سفید گزارش داده شده که داماد و مشاور رئیس جمهور امریکا به عراق رسیده‎است.

هدف مسافرت جارید کوشنر(Jared Kushner)حمایت امریکا از عراق وانمود شده، ولی از ارائه جزئیات بیشتر در این مورد خودداری شده‎است.

منابع قصر سفید گزارش داده‎اند که کوشنر همراه با جنرال جوزف دانفورد لوی درستیز ایالات متحده به عراق رسیده‎اند.

یک مقام قصر سفید که از افشای نامش خودداری کرده‎است، ناوقت دیروز گفت، هدف مسافرت جارید کوشنر به عراق ابراز حمایت امریکا از آن کشور و بررسی مستقیم شرایط عراق می‎باشد.

روزنامه نیوریارک تایمز در مورد مسافرت جارید کوشنر به عراق گزارش داده‎است.

سفر کوشنر به عراق در حالی صورت می‎گیرد که از تلفات افراد ملکی در حومه شهر موصل در نزدیک یک منطقه بمبارد شده توسط نیروهای امریکایی، گزارش داده شده‎است.

حدود دوهفته قبل حیدرالعبادی صدراعظم عراق گفته بود، دونالد ترمپ برایش اطمینان داده‎است که از نیروهای حکومت این کشور در امر مبارزه با شورشیان داعش حمایت می‎کند.

عبادی که در ماه گذشته در قصرسفید با دونالد ترمپ و جارید کوشنر ملاقات کرد همچنان گفته‎است، وی فکر می‎کند که اداره رئیس جمهور امریکا مبارزه با تروریزم را تشدید خواهد بخشید. ولی در این مورد از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده‎است.

کوشنر که شوهر ایوناکا ترمپ دختر بزرگ دونالد ترمپ است، یک چهره با نفوذ در قصر سفید محسوب می‎شود.

گرچه وی در بخش دیپلوماسی تجربه ای ندارد، ولی دونالد ترمپ برایش وظیفه میانجی گری در توافق صلح بین اسرائیل و فلسطین را سپرده‎است.

جارید همچنان در بخش‎های شرق میانه، مکسیکو و کانادا نیز به رئیس جمهور امریکا مشورت می‎دهد و در انتخاب کارمندان اداره ریاست جمهوری نیز نقش مهم دارد.

از کوشنر همچنان خواسته شده‎است تا برای استفاده از طرق تجارتی در امر عصری ساختن سیستم حکومت نیز یک گروه خاص کاری را تشکیل کند.