دفاتر "جی. آی. زی" در کابل بخاطر تهدید امنیتی به محل امن‌تر نقل مکان می‌کند

اداره انکشافی جرمنی دفاترش را در کابل ترک نموده و به محل امن تر کوچ می‎کند.

این اقدام اداره انکشافی جرمنی عکس العملی است به تشدید شورش‎های طالبان و افزایش اختطاف‎ها در کابل.

جی آی زی یا اداره انکشافی جرمنی دفاترش را در کابل به محل شدیداً تحت نظارت کوچ می‎دهد.

کارمندان این نهاد

این مسئله را رئیس بخش افغانستان اداره انکشافی جرمنی دیروز تائید کرد.

این اداره از جمله هفت دفترش شش آن را بعد از آن می‎بندد که در چند سال گذشته دایم در تلاش تامین امنیت بهتر این دفاتر و کارمندانش بوده‎است.

گفته می‎شود این اقدام اداره انکشافی جرمنی عکس العملیست به تشدید شورش‎های طالبان، افزایش حملات این گروه در کابل و تجارت روز افزون و پر منفعت اختطاف‎ها در افغانستان.

به همنی منظور، از کارمندان اداره انکشافی جرمنی قبلاً خواسته شده بود که منازل شخصی را که در آن به سر می‎برند ترک نموده و به ساختمان‎های دفاتر کوچ کنند. قیودات بر گشت و گذارهای این کارمندان در شهر نیز وضع شده بود.

تندروان طالب در اعلامیه از سازمان‎های خارجی فعال در افغانستان خواسته‎اند در مناطقی تحت کنترول این گروه کار کنند.

رئیس این اداره گفت، قرار است امنیت این کارمندان در ساختمان‎های جدید که در آن فعالیت خواهند کرد به طور بهتر تامین شده و پیشبرد پروژه‎های آن‎ها نیز سهل گردد.

این خبر در حالی منتشر شده‎است که تندروان طالب در اعلامیه از سازمان‎های خارجی فعال در افغانستان خواسته‎اند در مناطقی تحت کنترول این گروه کار کنند. در این اعلامیه که امروز منتشر شد طالبان از سازمان‎های خیریه مخصوصاً سازمان‎های اسلامی خواسته‎اند، اقدام نموده و افغان‎های عام را در مناطق تحت اداره امارات اسلامی آن‎ها کمک کنند.

بر اساس منابع امریکایی، حکومت افغانستان در حال حاضر کنترول کمتر از شصت در صد خاک این کشور را در دست دارد و در بیش از ۴۰ درصد متباقی یا جنگ جریان دارد یا تحت کنترول طالبان است.

اعلامیه امروز طالبان سومین چنین پیغام از سوی این گروه از ماه نومبر به این طرف است که در آن از تلاش کمک‎های خارجی که در گذشته مورد انتقاد طالبان قرار میگرفت، ابراز حمایت و حفاظت شده‎است. این در حالیست که سازمان‎های کمک رسانی از دشوار بودن دسترسی به مناطق تحت اداره طالبان و حملات بر کارمندان کمک رسانی در این مناطق، شاکی اند.

تنها در سال ۲۰۱۶ ملل متحد از وقوع ۲۰۰ حادثه خبر داد که در آن کارمندان کمک رسانی دخیل بوده‎اند و ۱۵ تن آن‎ها کشته شده بودند.

کارمندان سازمان‎های کمک رسانی اغلباً با خود وسایل و نشانه های را حمل نمی‎کنند که نمایانگر کار آن‎ها در چنین سازمان‎ها باشد تا مبادا کشته یا اختطاف شوند.