مایک پینس: در عقب حمله اسلحه کیمیاوی حکومت سوریه قرار دارد

معاون رئیس جمهور امریکا مایک پینس اظهار داشت تمام شواهد بر این تاکید می‎کنند که در عقب حمله اسلحه کیمیاوی در هفته گذشته حکومت سوریه قرار دارد و از روسیه خواست به تعهدات خود در ساحه کمک برای از بین بردن اسلحه کیمیاوی در سوریه پابند باشد.

در پاسح به سوالی در مورد حمله گاز کیمیاوی بر خان شیخون که ۸۰ کشته برجا گذاشت، آقای پینس به فاکس نیوز گفت زمان آن رسیده که روسیه تعهدات خود را در ساحه از بین بردن اسلحه کیمیاوی بجا آورد تا این سلاح‎ها دیگر تهدیدی در این کشور نباشند.

پینس اداره رئیس جمهور سابق امریکا بارک اوباما را ملامت ساخت که نتوانست بر تطبیق موافقت سال ۲۰۱۳ با رئیس جمهور سوریه بشارالاسد در مورد منع اسلحه کیمیاوی موفق شود و این عمل زمینه را برای شدیدترین حمله کیمیاوی در ۴ اپریل که در چهار سال گذشته کشنده ترین حمله بود، مساعد ساخت.

همزمان با این وزیر خارجه امریکا ریکس تیلرسن از روسیه خواست که در شعاع این حمله در مورد روابط خود با بشار الاسد تجدید نظر کند.

تیلرسن افزود آن‎ها هیچ شکی ندارند که رژیم اسد مسئول این حمله می‎باش و زمان آن رسیده که روسیه در مورد دوام حمایتش از این رژیم دوباره فکر کند.