شماری از روزنامه های کابل در مورد سفر اشرف غنی تبصره کرده‌اند

دست آورد‌های سفر محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به آسترالیا، اندونیزیا و سنگاپور از مهمترین عناوین روزنامه‌های چاپ امروز کابل است.

ویسا

روزنامه ویسا در مطلبی نوشته است که صدراعظم آسترالیا در دیدار با آقای غنی بر حمایت آن کشور از افغانستان تاکید ورزیده‌است.

نویسنده مطلب به نقل از روزنامه گاردین چاپ بریتانیا نوشته است که در این دیدار در مورد اخراج اجباری مهاجرین افغان از آسترالیا گفتگو نشده‌است.

نویسنده مطلب گفته است شماری از مهاجرین افغان حین سفر رئیس جمهور غنی به آسترالیا دست به تظاهرات زدند و تاکید کردند که اگر اخراج شوند با تهدید شکنجه و مرگ در افغانستان روبرو خواهند شد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در خصوص سفر رئیس جمهور غنی به سه کشور در سر مقاله‌اش گفته است وی در جریان این سفر توانست همکاری‌های آسترالیا، اندونیزیا و سنگاپور را جلب کند.

سرمقاله نویس نوشته است که هر سه کشور تعهد کردند که در بخش‌های مختلف با افغانستان همکاری می‌کنند و به باور سرمقاله نویس این همکاری‌ها بسیار مهم بوده و می‌تواند روابط میان افغانستان و این‌کشور‌ها را گسترش دهد.

سرمقاله نویس نوشته است، این سفر محمد اشرف غنی تاریخی بوده و دست آوردهای مهمی برای افغانستان در پی دارد.

سرمقاله نویس در ادامه گفته است که آقای غنی در جریان سفراش به این سه کشور توانست تصویری خوبی از افغانستان ارائه کند و این به گفته سرمقاله نویس گامی بزرگی برای پیشرفت و ثبات این کشور است.

افغانستان ما

روزنامه افغانستان ما در مطلبی به سفر آقای غنی به سنگاپور و اظهارات وی توجه کرده است.

نویسنده مطلب گفته است، آقای غنی در دیدار با مقامات سنگاپوری تاکید داشته که هر چند برخی از فرصت‌ها به علت ادامه جنگ‌های تحمیلی در افغانستان ضایع شده اما با آن هم زمینه‌های خوبی سرمایه گذاری در این‌کشور وجود دارد.

به نوشته نویسنده مطلب، محمد اشرف غنی ابراز امیدواری کرده تا در روشنی تجارب و مهارت‌های شرکای بین‌المللی افغانستان از این فرصت‌ها استفاده صورت گیرد.

نویسنده مطلب نوشته است که رئیس جمهور غنی در دیدارش با مقامات سنگاپوری تروریزم و قاچاق مواد مخدر را خطر جدی برای امنیت، ثبات و پیشرفت کشورهای منطقه و جهان خوانده است.

نسیم شفق