لوی درستیزان ایران و روسیه حمله اخیر امریکا بر سوریه را محکوم کردند

نظامیان ارشد روسیه و ایران حمله هوایی اخیر امریکا بر یک پایگاه نظامی سوریه را محکوم کرده متعهد شدند که نبرد خود در برابر دهشت‌افگنی را ادامه می‎دهند.

ایرنا، آژانس خبر رسانی دولتی ایران گزارش می‎دهد که والیری گرایسموف، لوی درستیز روسیه و همتای ایرانی وی تورن جنرال محمد باقری در تماس تیلیفونی روز شنبه عملیات امریکا بالای پایگاه الشعیرات را تجاوز بر یک کشور مستقل خوانده محکوم نمودند.

در حالیکه روسیه و ایران حامیان عمدۀ رژیم بشار اسد در سوریه پنداشته می‎شوند، چندین گروه شورشی درین کشور مورد حمایت امریکا و ترکیه می‎باشند.

مسکو و تهران مخالفین رژیم بشار اسد را تروریست می‎خواند.

نیروهای بحری امریکا سه روز بعد از این‎که به شهرک خان شیخون توسط اسلحۀ کیمیاوی حمله‌ شد، روز جمعۀ گذشته پایگاه هوایی الشعیرات را توسط راکت‎های کروز توماهوک هدف قرار داد.

امریکا به این باور است که این حملۀ کیمیاوی که در نتیجۀ آن ده‎ها تن به‌شمول زنان و اطفال کشته شدند از سوی اردوی سوریه انجام شده‎است.

درین میان، سازمان نظارت حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است روز یکشنبه از یک حملۀ هوایی جدید در ولایت ادلب گزارش داد.

این سازمان گفت در حملۀ هوایی روز شنبه طیاره‎های ناشناس در نزدیکی جای که چند روز پیش حملۀ کیمیاوی در ولایت ادلب صورت گرفت به‌شمول پنج طفل حداقل هژده تن کشته و ۲۲ تن دیگر زخمی شدند.

سازمان نظارت حقوق بشر سوریه همچنین گزارش داد که در یک حملۀ هوایی مظنون نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا در نزدیکی شهر رقه هفده تن کشته شده‎اند.

شهر رقه پایگاه عمدۀ گروه موسوم به دولت اسلامی در سوریه پنداشته می‎شود.

اظهارات نظامیان ایران و روسیه به ارتباط حملۀ امریکا بر پایگاه الشعیرات تکرار از سخن‎های مقامات این دو کشور درین مورد بود.

بعد از حملۀ کیمیاوی در سوریه اکثریت متحدین در کنار واشنگتن قرار گرفتند و از حملۀ راکتی امریکا برپایگاه نظامی الشعیرات پشتیبانی کردند.

لوی درستیزان ایران و روسیه گفتند که حملۀ راکتی امریکا از قبل پلان شده بود و به هدف کند ساختن پیشروی نیروهای دولتی سوریه در جنگ و افزایش معنویات تروریستان و حامیان آن‎ها انجام شد.

آن‎ها متعهد شدند که مبارزه در برابر کسانی را که آن‎ها تروریستان تکفیری خواندند به‌شمول داعش شدت می‎بخشند.

بعد از حملۀ کیمیاوی در سوریه اکثریت متحدین در کنار واشنگتن قرار گرفتند و از حملۀ راکتی امریکا بر پایگاه نظامی الشعیرات پشتیبانی کردند.

بوریس جانسون، وزیر خارجۀ بریتانیا مسافرت روز دوشنبه خود به مسکو را لغو ساخت و گفت که انکشافات در سوریه وضعیت را از بنیاد تغییر داده‎است.

سازمان ملل‌متحد در بارۀ حمله کیمیاوی اخیر در سوریه تحقیقات به راه انداخته‎است.

ستیفن دی میستورا نمایندۀ خاص ملل‌متحد در سوریه گفته‎است همۀ دلایل اشاره می‎کند که این یک حمله کیمیاوی بوده و از هوا انجام شده‎است.

در جنگ داخلی شش ساله در سوریه بیش از سه صد و بیست هزار تن کشته شده‎اند.