مک مستر با صدراعظم پاکستان در اسلام آباد، ملاقات کرد

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا امروز با صدراعظم پاکستان در اسلام آباد، ملاقات کرد.

اعلامیه دفتر صدرات پاکستان، از صدراعظم نوازشریف نقل قول می‎کند که می‎گوید، هربرت ریموند مک مستر به او اطمینان داده که اداره جدید امریکا برای تقویت روابط دوجانبه متعهد بوده و با پاکستان برای تامین آرامی در افغانستان و در کل در جنوب آسیا یکجا کار می‎کند.

مک مستر یک روز پیش از دیدارش از پاکستان، اشاره کرد که امکان دارد واشنگتن موقف سختگیرانه تر را در قبال اسلام آباد اختیار کند.

مشاور امنیت ملی قصر سفید، امروز با مقام‎های ملکی و نظامی پاکستان در حالی گفتگو می‎کند که اداره رئیس جمهور ترمپ پالسی این کشور در منطقه جنوب آسیا را مورد بررسی قرار می‎دهد.

سفر مک مستر به اسلام آباد اولین سفر یک مقام بلند رتبه امریکا پس از انتخاب دونالد ترمپ به حیث رئیس جمهور این کشور، به شمار می‎رود.

مشاور امنیت ملی امریکا که دیروز در کابل با مقام‎های افغان گفتگو می‎کرد، از اسلام آباد خواست تا از حمایت طالبان که می‎خواهند جنگ طولانی در افغانستان را به جنگ دایمی مبدل می‎سازند، دست بکشد.

اما پاکستان حمایت از طالبان را رد کرده، افغانستان را متهم نموده که به مخالفین این کشور اجازه می‎دهد تا سرحدات را عبور کنند، داخل پاکستان شوند و حملاتی را راه اندازند.