آرمان ملی: پاکستان بحیث کشور حامی تروریزم از سوی جهان شناخته شود

گفتگوی مک مستر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا با مقامات هندی و پاکستانی از مهمترین مطالب و تبصره‎های روزنامه‎های چاپ امروز کابل است.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی سرمقاله اش را زیر این عنوان نوشته که پاکستان باید به حیث کشوری حامی تروریزم از سوی جهان شناخته شود.

سرمقاله نویس گفته‎است که مک مستر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا نیز در دیدار با مقامات پاکستانی به آنان گفته‎است که از حمایت تروریزم دست بکشند.

اما سرمقاله نویس می‎گوید که به نظر می‎رسد پاکستان تا هنوز پاسخ قاطع درین زمینه نداده‎است.

سرمقاله نویس نوشته‎است که مقامات امریکایی پیش از این نیز خواست مشابهی را از پاکستان مطرح کرده اما سرمقاله نویس می‎گوید که حالا به نظر می‎رسد که حکومت دونالد ترامپ در این راستا جدی است.

سرمقاله نویس گفته‎است که درین بخش بهترین راه فشار وارد کردن برپاکستان است و باید تحریم‎های اقتصادی و نظامی بالای این کشور وضع گردد.

سرمقاله نویس تاکید کرده درصورتی‎که پاکستان با همچو فشار و تعزیرات روبرو گردد بدون شک از حمایت گروه‎های تروریستی دست می‎کشد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد درسرمقاله اش نوشته‎است که پاکستان باید از ادامه جنگ نیابتی در افغانستان دست بردار شود.

سرمقاله نویس با اشاره به موقف حکومت جدید امریکا در خصوص مبارزه با تروریزم گفته‎است که اگر پاکستان پالیسی اش در برابر افغانستان را تغییر ندهد با سرنوشت جدی روبرو خواهد شد.

این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مایک پنس معاون رئیس جمهور امریکا نوشته‎است که دشمنان امریکا باید اراده رئیس جمهور دونالد ترمپ را آزمایش نکنند.

اصلاح

روزنامه اصلاح در سرمقاله اش گفته‎است که دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در مورد پاکستان نظر مثبت ندارد و این زنگ خطر برای اسلام آباد است.

سرمقاله نویس گفته‎است که مک مستر مشاور امنیت ملی آقای ترمپ پس از کابل به اسلام آباد و دهلی جدید رفت و با مقامات پاکستانی و هندی در مورد وضعیت امنیتی افغانستان صحبت کرد.

سرمقاله نویس نوشته‎است که آقای مک مستر در گفتگو با مقامات پاکستانی واضح ساخته که هیچکس حق ندارد تروریزم و افراطیت را ترویج و حمایت کند.

سرمقاله نویس می‎گوید که این اظهارات مک مستر هشدار برای اردو و استخبارات پاکستان است که باید آن را در نظر گیرند.

نسیم شفق