هشدار کوریای شمالی به امریکا!

کوریای شمالی تهدید کرده‌است که یک کشتی طیاره بردار امریکایی را غرق خواهد کرد که تمرینات مشترک با دو کشتی جنگی جاپان در غرب اقیانوس آرام را آغاز کرده‌است.

این هشدار کوریای شمالی در تبصرۀ منتشر شده در روزنامه رودونگ سینمون که مربوط حزب بر سر اقتدار کارگر در کوریای شمالی می‌باشد به نشر رسیده‌است.

در هشدار گفته شده است که "نیروهای انقلابی ما، آماده نبرد و غرق کردن کشتی طیاره بردار با قدرت هستوی امریکایی با یک ضربه اند."

این روزنامه کوریایی کشتی طیاره بردار امریکایی را به یک حیوان بزرگ تشبیه کرده و گفته است، یک ضربه بر این حیوان، مثالی برای نشان دادن قوت نظامی ما خواهد بود.

رئیس جمهور دونالد ترمپ در پاسخ به افزایش تنش‌ها با کوریای شمالی به سبب برنامه راکت‌های بالستیک و آزمایشات هستوی آن کشور، دستور فرستادن این کشتی به اقیانوس آرام را داد. این کشتی امریکایی یو اس اس کارل وینسن نام دارد.

جاپان دیروز در اقدامی برای ابراز همبستگی‌اش با امریکا دو کشتی اش را برای همراهی با کشتی کارل وینسن به غرب اقیانوس آرام فرستاد.

در حالی که این تنش‌ها ادامه دارند، گزارش شده‌است که مقامات کوریای شمالی یک مرد امریکایی کوریایی الاصل را که در کوریای شمالی زندگی می‌کند، بازداشت کرده‌است.

حداقل دو امریکایی دیگر در حال حاضر در کوریا در توقیف به سر می‌برند.