آرمان ملی: حمله اخیر بلخ از سوی شبکه حقانی پلان شده بود

چگونگی حمله برقول اردوی شاهین در ولایت بلخ و روابط میان افغانستان و امریکا از مهمترین عناوین روزنامه‎های چاپ امروز کابل است.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در صفحه نخست اش گفته‎است که حمله بالای قول اردوی شاهین در ولایت بلخ از سوی شبکه حقانی در پشاور پلان شده بود.

در مطلب آمده‎است که شبکه حقانی وابسته به استخبارات پاکستان است و به نوشته روزنامه جنرالان پاکستانی بگونه مستقیم رهبری آن را بدوش دارند.

اصلاح

روزنامه اصلاح به نقل از سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور نوشته‎است ،از هر راه ممکن دشمنان افغانستان باید از پا درآورده شوند.

در سرمقاله این روزنامه آمده‎است که پس از استعفای عبدالله خان حبیبی و قدم شاه شهیم تغییراتی دیگری نیز در این وزارت به میان آمده‎است.

سرمقاله نویس گفته‎است که آقای حبیبی و جنرال شهیم از نیروهای دفاعی درست مدیریت نتوانستند و ضعف کاری آنان سبب افزایش تلفات سربازان افغان گردید.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد سرمقاله اش را زیر این عنوان نوشته که حمایت امریکا از افغانستان بسیار با ارزش است.

سرمقاله نویس گفته‎است که همکاری و حمایت سیاسی، اقتصادی و امنیتی امریکا با افغانستان تغییر یافته و سفر اخیر دو مقام ایالات متحده نشان دهنده این موضوع است.

دنیا

روزنامه دنیا در سرمقاله اش با اشاره به این‎که امریکا روی ستراتیژی جدید اش برای افغانستان کار می‎کند پرسیده‎است که آیا باری دیگر ستراتیژی ناکام ساخته می‎شود؟

سرمقاله نویس گفته‎است که در پالیسی‎های امریکا وضعیت افغانستان و منطقه درست ارزیابی نشده و در آن به مراکز اصلی تروریزم توجه صورت نگرفته‎است.

سرمقاله نویس می‎گوید ستراتیژی‎های که در آن مبارزه با شاخ و پنجه تروریزم گنجانیده شده باشد نتیجه نمی‎دهد ودر این ستراتیژی‎ها به ریشه‎های تروریزم که در پاکستان است توجه نشده‎است.

نسیم شفق