مقامات: در عملیات نیروهای افغان در ارزگان حدود ۸۰ طالب کشته شده‌اند

مقام‌های امنیتی افغان در ارزگان می‌گویند، در دو روز عملیات نیروهای نظامی افغان در اطراف مرکز شهر تیرینکوت نزدیک به ۸۰ جنگجوی طالب کشته شده‌‏اند.

به گفتۀ آنان این عملیات موفقانه بوده و به شورشیان طالب تلفات سنگین وارد شده‌‏است.

مل پاسوال غلام فاروق سنگری قوماندان امنیه ارزگان که روز پنجشنبه از محل عملیات با خبرنگار رادیو آزادی در ارزگان صحبت می‏‌کرد گفت، عملیات به حمایت قوای هوایی از دو استقامت شمال و غرب شهر تیرینکوت مرکز ولایت به سوی منطقه کوتوال آغاز شده و در نتیجه آن این مناطق از وجود شورشیان طالب تصفیه گردیده‌اند.

غلام فاروق سنگری قوماندان امنیه ارزگان مناطق از وجود شورشیان طالب تصفیه گردیده‌اند

او افزود:

"نتیجه عملیات دو روزه ما این بوده که در روز اول ۳۸ و در روز دوم عملیات ۴۵ شورشی کشته شده اند که در میان آن‌ها سه قوماندان برجسته طالب نیز شامل بودند."

هر چند، قوماندان امنیه ارزگان از جراحت ۶ سرباز افغان سخن می‌گوید، اما یک مقام دیگر که نخواست از وی نام گرفته شود، به رادیو آزادی گفت، در نتیجه این عملیات دو پولیس کشته، ده تن دیگر زخمی و ۴ تانک نیروهای دولتی از بین برده شده‌اند.

ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان معرفی می‌کند می‌گوید، که جنگجویان آن‌ها در درگیری‌ها با نیروها تلفات سنگین به عساکر افغان وارد کرده‌اند.

در این حال، شماری دیگر مقام‌های افغان تائید می‎کنند که این عملیات قوای افغان نسبت به گذشته خیلی موفقانه بود زیرا، به گفته آن‎ها از یک سو، هماهنگی بین نیروهای خوب بود و از سوی دیگر، قوای تازه نفس به کمک فرستاده شده و نیروهای پیاده از حمایت قوای هوایی خارجی و افغان برخوردار بود.

دوست محمد نایاب سخنگوی والی ارزگان

دوست محمد نایاب سخنگوی والی ارزگان:

"عملیات کنونی نسبت به قبل یک خوبی داشت که هر سه ارگان‌های امنیتی ما در آن هماهنگی بهتر داشتند. شماری از نیرو‌های اضافی مانند قوای خاص پولیس، قطعاتی زون ۴۰۴ میوند و نیرو‌های کوماندو به کمک شتافتند."

ضمناً، شورای ولایتی می‎گوید، این عملیات نسبت به عملیات پیشین دستآورد‌های بزرگی داشت.

عبدالکریم خادمزی یک عضو شورای ولایتی ارزگان می‎گوید:

"واقعاً پیشرفت صورت گرفته، در حدود سه تا چهار کیلومتر مناطق که زیر تسلط مخالفین قرار داشت، آزاد ساخته شده و اکنون تحت حاکمیت حکومت قرار دارد."

عملیات دو روز پیش در ارزگان در چوکات عملیات نظامی بنام خالد در جنوب افغانستان که ۲۴ روز قبل آغاز شده، راه اندازی گردیده‎است.

عملیات نظامی بنام خالد در جنوب افغانستان تا هنوز ادامه دارد.