منبع: ولسوالی زیباک بدخشان بدست مخالفان مسلح سقوط کرد

باشندگان ولسوالی زیباک ولایت بدخشان می‌گویند که مخالفان مسلح حکومت حوالی ساعت ۷ صبح امروز از چندین استقامات بالای مرکز ولسوالی زیباک این ولایت حملات تهاجمی شان را آغاز کرده بودند که در نتیجه آن حوالی ساعت ۰۱:۲۰ بعد از ظهر امروز جمعه بدست طالبان مسلح سقوط کرد.

بر بنیاد منابع مردمی، که این ولسوالی بدلیل عدم هماهنگی میان نیروهای دولتی به دست طالبان مسلح سقوط کرده‎است.

از سوی دیگر یکی از مسئولان امنیتی ولایت بدخشان که از گرفتن اسمش خود داری می‌کند در گفت‌وگو با رادیو آزادی سقوط ولسوالی زیباک بدخشان را به دست طالبان مسلح تائید می‌کند.

با تماس‌های مکرر مقام‌های محلی بدخشان در این مورد حاضر به گفت‌وگو نشدند.

باشندگان ولسوالی زیباک می‌گویند که اگر این ولسوالی را طالبان مسلح حفظ کنند به آسانی می‌توانند به پاکستان رفت و آمد کنند و همچنین دیگر ولسوالی‌های بدخشان را نیز زیر تهدید خود قرار دهند.

بر اساس معلومات ولسوالی زیباک در فاصله ۱۰۰ کلیو متری شهر فیض آباد مرکز ولایت بدخشان قرار داشته و این ولسوالی از طریق راه شاه سلیم با چترال پاکستان سرحد دارد و علاوه بر آن با ولسوالی وردوج و اشکاشم این ولایت نیز سرحد دارد.

ولسوالی زیباک درحالی بدست طالبان مسلح سقوط می‌کند که بیش از یک‌سال می‌شود ولسوالی‌های وردوج و یمگان ولایت دبخشان نیز تحت حاکمیت طالبان مسلح قرار دارند.

با این همه معاون والی بدخشان در صحبت با راديو آزادی خبر سقوط اين ولسوالی را رد کرده و گفته‌است که جنگ در يک کيلومتری مرکز اين ولسوالی به شدت جريان دارد.