قصر سفید: رئیس "اف. بی. آی" به‌خاطر اشتباهات‌اش برکنار شد

رسانه‌های امریکایی می‌گویند، جیمز کومی رئیس "اف. بی. آی" یا اداره فدرالی تحقیقاتی امریکا پیش از آن‌که از سوی دونالد ترمپ برکنار شد می‌خواست تحقیقاتی را در مورد کمپاین انتخاباتی ترمپ و همکاری احتمالی با روسیه انجام دهد.

قصر سفید تأکید دارد که کومی به‌خاطر اشتباهاتش که مربوط به تحقیقات روسیه نیست از وظیفه‌اش برکنار شده‌است.

اما دموکرات‌ها در کانگرس روز چهارشنبه بار دیگر اتهامات‌شان‌ را شدت بخشیدند که کومی گویا به‌خاطر توقف و تضعیف کردن این تحقیقات برکنار شده‌است.

در حالی‌که هر دو حزب در واشنکتن با هم مقابل شده‌اند اما شماری از باشنده‌گان امریکا در ایالت‌های واشنگتن، شیکاگو و برخی شهرهای دیگر جمع شده و می‌خواهند تا تحقیقات در مورد روسیه به سارنوالان مستقل سپرده شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز گذشته در شهر سوچی پیش از رفتن به مسابقه تیم هاکی روی یخ روسیه، در مورد برکناری جیمز کومی گفت:

"ما در این مورد هیچ نوع تأثیری نداشتیم سؤال‌تان مسخره‌آمیز به‌نظر می‌رسد، دونالد ترمپ بر اساس ظرفیت قانونی خود این تصمیم را گرفته‌است، مرا ببینید به میدان هاکی می‌روم تا با علاقه‌مندانم مسابقه را تماشا کنیم."

بر اساس گزارش رسانه‌های امریکایی، کومی پیش از برکناری از وزرات عدلیه امریکا پول اضافی تقاضا کرده بود تا برای تحقیقات‌اش در مورد روسیه افراد بیشتر استخدام کند.