داعش مسئولیت حمله بر ساختمان رادیو تلویزیون ملی ننگرهار را برعهده گرفت

مقام ولایت ننگرهار می‌گوید که در حمله مسلحانه مهاجمین بر ساختمان رادیو تلویزیون ملی ننگرهار ۶ تن کشته شدند و ۷ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

به گفته منبع در این رویداد به شمول چهار کارمند رادیو تلویزیون ملی ننگرهار دو پولیس کشته شده‌اند و ۷ تن از نیروهای امنیتی زخم برداشته‌اند.

در معلومات داده شده از سوی این دفتر به رادیو آزادی آمده‌است که ساعت ۱۰:۳۰ قبل از ظهر امروز چهار تن از مهاجمین مسلح بر این ساختمان حمله کردند.

بر اساس معلومات، یکی از مهاجمین مواد انفجاری همراهش را در درب ورودی این ساختمان منفجر ساخته و سه مهاجم دیگر داخل ساختمان شدند که بعد از نزدیک به سه ساعت درگیری از پا درآمدند.

مسئولیت این رویداد را گروه داعش بر عهده گرفته‌است.

Your browser doesn’t support HTML5

جنگ در ننگرهار با کشته شدن مهاجمان مسلح پایان یافت

معلومات قبلی

در نتیجه حمله گروهی از افراد مسلح در نزدیک دفتر والی ننگرهار در داخل ساختمان رادیو تلوزیون ملی مسئولین می‌گویند تا حال دو فرد ملکی، 4 حمله کننده کشته و 14 تن دیگر از افراد ملکی زخمی شده‌اند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به رادیو آزادی گفت نیروهای امنیتی حمله کنندگان را از پا درآوردند.

بر اساس گزارش خبرنگار رادیو آزادی از محل، زخمی‌های رویداد به شفاخانه‌ها منتقل شده‌اند و بیشترین تلفات به افراد ملکی رسیده‌است.

مسئولیت این حمله را تا حال کسی یا گروهی به عهده نگرفته‌است.

وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان این حمله در ساختمان رادیو تلوزیون ملی را محکوم کرده‌است.

معلومات قبلی

مقامات امنیتی ننگرهار در صحبت با رسانه‌ها گفته‌اند که درگیری میان نیروهای افغان و مهاجمان مسلح که داخل ساختمان تلویزیون ملی در این ولایت شده‌ بودند، پایان یافته‌است.

به‌گفته مقامات، در اثر این رویداد دو فرد ملکی کشته و ۱۳ تن دیگر زخمی شده‌اند.

این مهاجمان که تعداد شان چهار تن گفته شده‌است حوالی ساعت ۱۱ بجه قبل از ظهر امروز وارد این ساختمان شده و به درگیری با نیروهای افغان پرداختند.

مسئولیت این رویداد را تا هنوز کدام گروهی به عهده نگرفته‌است.

  • معلومات قبلی

شماری از مهاجمان مسلح داخل ساختمان تلویزیون ملی در ولایت ننگرهار شده‌اند.

خبرنگار رادیو آزادی در محل رویداد می‌گوید که هم‌اکنون درگیری شدید میان مهاجمان مسلح و نیروهای امنیتی در این ساختمان جریان دارد و شماری از کارمندان این تلویزیون در داخل ساختمان گیر مانده‌اند.

گفته می‌شود راه‌های منتهی به محل رویداد از سوی نیروهای امنیتی مسدود شده‌اند.

جزئیات بیشتر در مورد بعداً ارائه می‌شود ...