انصار: اشتراک نواز شریف در نشست ریاض برای پاکستان شرم آور بود

نقش عربستان سعودی در تامین صلح در افغانستان و نشست روسیه در مورد امنیت منطقه از مهمترین مطالب روزنامه‎های چاپ امروز کابل است.

انیس

روزنامه انیس در سرمقاله اش به کلمات درشت نوشته‎است که عربستان سعودی می‎تواند نقشی مهمی را در تامین صلح و امنیت افغانستان بازی کند.

سرمقاله نویس به نقل از محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نوشته است که فیصله‎های نشست ریاض بخصوص در مورد این‎که باید منابع تمویل تروریزم خشکانیده شود یک گام نیک و مهم است.

انصار

روزنامه انصار در سرمقاله اش به نقل از عمران خان از سیاستمداران پاکستانی نوشته‎است که اشتراک نواز شریف صدراعظم پاکستان در نشست ریاض برای این کشور شرم آور بود.

سرمقاله نویس گفته‎است که در نشست ریاض به آقای شریف هیچ توجه صورت نگرفت و این به نوشته سرمقاله نویس نه تنها برای صدراعظم پاکستان ارزش ندادن بود بلکه دست کم گرفتن همه مردم این کشور بوده‎است.

روزنامه دولتی هیواد سرمقاله اش را زیر این عنوان نوشته که پاکستان در نشست عربستان سعودی بسیار خساره دید.

سرمقاله نویس می‎گوید که صدراعظم پاکستان فکر می‎کرد که در این نشست از مبارزه دروغین در برابر تروریزم سخن خواهد گفت اما سرمقاله نویس نوشته‎است که چنین نشد.

سرمقاله نویس می‎گوید که حتی برای راحیل شریف که قومندان نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی است نیز فرصت سخن گفتن داده نشد.

اصلاح

روزنامه اصلاح در سرمقاله اش به نشست امنیتی مسکو در خصوص امنیت منطقه پرداخته‎است.

سرمقاله نویس می‎گوید که محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان به هدف اشتراک در این نشست به مسکو رفته‎است.

نویسنده سرمقاله ابراز امیدواری کرده که درین نشست در زمینه تامین امنیت در افغانستان و منطقه بحث‎های خوبی صورت گرفته و نتایجی عملی در قبال داشته باشد.

نسیم شفق