آرمان ملی: در افغانستان مسلمان است ولی مسلمانی نیست

روزنامه‎های چاپ امروز کابل بیشتر روی بلند رفتن مواد ارتزاقی و نپذیرفتن آتش بش در جریان ماه مبارک رمضان از سوی طالبان تبصره نموده‎اند.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله شماره امروزی اش نوشته‎است که با آغاز ماه مبارک رمضان، دوکانداران قیمت مواد ارتزاقی را در بازارها افزایش داده‎اند.

در ادامه مطلب نگاشته شده که هر سه قوه دولت افغانستان را فساد متاثر ساخته و مقامات تماشا می‎کنند که مردم چگونه خودشان را از این مشکلات نجات می‎دهند و مردم در برابر این بی عدالتی صدای شان را بلند نمی‎کند.

نویسنده از دولت انتقاد می‎کند و می‎نویسد که از عملکرد حکومت بار بار انتقاد شده ولی حکومت در برابر این انتقادات سکوت نموده‎است.

و در اخیر، سرمقاله نویس نوشته که در افغانستان مسلمان است ولی مسلمانی وجود ندارد.

  • دنیا

روزنامه دنیا نیز در همین مورد سرمقاله اش را اختصاص داده و نوشته‎است که برخی از سناتوران از تاجران تقاضا نموده‎‎اند تا نرخ مواد اولیه را در بازارها کنترول نمایند و آن را کاهش دهند.

در مطلب انتقاد شده که با فرا رسیدن ماه رمضان قیمت‎ها مواد اولیه بلند رفته‎است و از قول نجیبه حسینی یک تن از سناتوران نوشته شده که در سایر کشورها اسلامی در جریان ماه رمضان قیمت مواد کاهش میابد ولی در افغانستان برعکس که باید تجار افغان در این قسمت توجه نمایند.

در مطلب از قول انارکلی هنریار نماینده اهل هنود وسگه هم آمده که وی از مشرانو جرگه خواسته تا در مورد بلند رفتن قیمت مواد خوراکه در جریان ماه رمضان به گونه جدی با تاجران صحبت نمایند.

  • هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش در مورد نپزیرفتن آتش بش در جریان ماه مبارک رمضان از سوی طالبان تمرکز نموده‎است.

در ادامه سرمقاله نوشته شده که نه تنها این‎که طالبان تقاضا آتش بس حکومت را نپذیرفت بلکه گفته‎اند که در این ماه به حملات شان شدت می‎بخشند.

به بارو سرمقاله نویس دشمنانان مردم افغانستان برایشان توصیه نموده که جنگ در این ماه ثواب بیشتر دارد.

در ادامه سرمقاله گفته شده که جنگ در افغانستان باید ختم شود و بر نقش رسانه‎ها و مردم درین راستا تاکید شده‎است.