افزایش عکس العمل‌های جهانی در مورد حمله مرگبار کابل

در حالی‌که ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان گفته‌است که حمله مرگبار روز گذشتۀ شهر کابل از سوی شبکه حقانی در همکاری و حمایت "آی اس آی" یعنی اداره استخبارات پاکستان انجام شده‌‎است، ممنون حسین رئیس جمهور پاکستان این حمله‌ را محکوم کرد.

آقای حسین در سخنرانی امروزش در پارلمان پاکستان گفت، حکومت پاکستان حمایتش را از تلاش‌های افغانستان به‌منظور تأمین صلح و ثبات ادامه خواهد داد.

  • ملل متحد

همچنان در سلسله محکومیت‌ها، منشی عمومی سازمان ملل‌متحد نیز حمله مرگبار روز چهارشنبه شهر کابل را محکوم کرده‌است.

آنتونیو گوترس

استیفن دوجاریک سخنگوی آنتونیو گوترس، طی یک نشست خبری در مقر سازمان ملل در نیویارک گفت:

"منشی عمومی سازمان ملل آنتونیو گوترس حمله تروریستی که ساحه دیپلوماتیک افغانستان را هدف قرار داد، شدیداً محکوم می‌کند. منشی عمومی سازمان ملل انزجار اش‌ را در مورد این حمله ابراز کرده و روی نیاز به تقویت مبارزه علیه تروریزم، خشونت و افراط گرایی تأکید می‌کند. حملات کور کورانه علیه غیر نظامیان نقض شدید حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی است که هرگز قابل توجیه نیست."

  • مصر

مصر نیز اندوه شدیدش را در مورد حمله مرگبار شهر کابل ابراز کرده‌است، وزارت خارجه مصر در اعلامیۀ به‌خانواده‌های این رویداد ابراز تسلیت کرده و از جامعه جهانی خواسته است تا در مبارزه علیه تروریزم از تلاش‌های مردم و حکومت افغانستان حمایت کند.

در اعلامیه به نقل از احمد ابو زید سخنگوی وزارت خارجه مصر آمده‌است، حمله کابل در ساحه دیپلوماتیک شهر رخ داد که در نتیجه به سفارت مصر و اقامتگاه سفیر آن‌ کشور آسیب شدید رسیده و یک‌تن از کارمندان سفارت مصر در کابل نیز توسط پارچه‌های شیشه زخمی شده‌است.

  • عمان

پادشاه عمان نیز رویداد روز چهارشنبۀ شهر کابل را به شدت محکوم کرده‌است و با نشر اعلامیۀ گفته‌است عمان همبستگی‌اش را با حکومت و مردم افغانستان ابراز می‌کند و کشتار و زخمی شدن صدها غیرنظامی بی‌گناه را درین ماه مبارک رمضان محکوم می‌کند.

  • اردن

اردن با نشر یک اعلامیه حمله مرگبار شهر کابل را یک حمله بزدلانه خوانده و روی نیاز تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای ایستادگی در برابر تروریزم و تروریست‌ها و خنثی کردن حملات آن‌ها تأکید کرده‌است.

  • قزاقستان

نور سلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان با نشر یک اعلامیه گفته‌است که تأثر عمیق‌اش را در مورد انفجار مرگبار با مردم افغانستان ابراز می‌کند.

  • ​شورای جهانی کلیساها

شورای جهانی کلیساها نیز حمله مرگبار شهر کابل را محکوم کرده‌است.

رئیس شورای جهانی کلیساها گفته‌است که حمله شهر کابل را شدیداً محکوم می‌کند و این رویداد در یک ماه مقدس مردم را هدف قرار داد که روزه داشتند.

او همچنان گفته‌است که نیاز به وحدت و صلح روز به روز بیشتر می‌شود.

واکنش‌های بیشتر ازین را در گزارش ذیل بیبینید: