عبدالله: افغانستان در حال حاضر تحت تجاوز ظالمان قرار دارد

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان می‌گوید در حال حاضر افغانستان تحت تجاوز ظالمان قرار دارد.

وی امروز شنبه بعد از وقوع انفجارهای که در مراسم جنازۀ سالم ایزدیار پسر محمد علم ایزدیار معاون اول مشرانو جرگه افغانستان رخ داد در صحبت با رسانه‌ها گفت که دشمن تلاش دارد تا میان اقوام مختلف افغانستان تفرقه ایجاد کند و اقوام این‌کشور را به جان هم بیندازد.

آقای عبدالله که امروز در مراسم جنازه پسر محمد علم ایزدیار شرکت کرده بود گفت که در جریان این مراسم سه حمله انتحاری رخ داد.

وی گفت که انتحار کننده‌ها از قبل در محل جابجا شده بودند.

وی افزود که تحقیقات ارگان‌های امنیتی در مورد این حملات جریان دارند.

رئیس اجرائیه حکومت افغانستان در جواب به خواست تظاهر کننده‌ها که خواهان استعفای رهبران حکومت وحدت ملی شده‌اند گفت: "اگر امنیت با کنار رفتن من تأمین شود، حاضر استم که از مقامم استعفا دهم."

اما وی گفت که بحران جاری افغانستان با استعفای وی حل نمی‌شود.

آقای عبدالله افزود، رهبران حکومت وحدت ملی مشکلات افغان‌ها را درک کرده و تلاش دارند تا به این مشکلات راه حل دریافت کنند.

آقای عبدالله از مظاهره چیان نیز خواست که وضعیت افغانستان را درک کرده و برای بهبود آن با حکومت همکاری کنند.

رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی افغانستان در جواب به خواست دیگر تظاهر کننده‌ها که اعدام انس حقانی می‌باشد، گفت که در این مورد تحقیقات جریان دارد و اگر اتهامات وارده بر وی ثابت شود، مطابق قانون با وی برخورد خواهد شد.

تقاضاها برای اعدام انس حقانی بعد از آن مطرح شده که در اثر انفجار یک موتر بم به روز چهارشنبه گذشته در منطقه چهار راهی زنبق شهر کابل حداقل نود تن کشته و بیش از ۴۰۰ تن دیگر مجروح شدند.

در واکنش به این انفجار، شماری از افراد به روز جمعه در کابل دست به تظاهرات زدند که این تظاهرات به خشونت گرائید و به اساس معلومات وزارت صحت عامه افغانستان در جریان این تظاهرات ۴ تن کشته و ۱۵ تن زخمی شدند.

گزارش: عبدالحمید رشید