مراد: در حمله بر مسجد الزهرا ۵ تن کشته و ۶ تن زخمی شده‌اند

آمار تازه نشان می‌دهد که در حمله دیشب در غرب کابل پنج نفر کشته و شش نفر زخمی شده‌اند.

در میان کشته شده‌ها حاجی رمضان حسین زاده تاجر و یکی از شخصیت‌های با نفوذ نیز شامل است.

مراد علی مراد معین امنیتی وزارت داخله افغانستان امروز به خبرنگاران گفت یک افسر پولیس مانع ورود انتحار کننده به مسجد الزهرا شد و از تلفات بیشتر جلوگیری کرد.

وی گفت:

"در حادثۀ که شب گذشته رخ داده‌است حدود پنج نفر شهید و شش نفر هم زخمی داریم ما در این ساحه چون بسیار نزدیک بودیم و نیروهای امنیتی کافی در این جا موجود بودند یکی از نیروهای پولیس ما مستقیماً مانع دشمن شد که داخل مسجد شود و توانست جان صد‌ها تن از هموطنان ما را در داخل مسجد نجات دهد."

ارگ ریاست جمهوری افغانستان حمله دیشب بالای یک مسجد در غرب کابل را کار تروریستانی خوانده که می‌خواهند با حمله بر مساجد و تجمعات سیاسی اختلافات قومی را در این‌کشور دامن بزنند.

اعلامیۀ نشر شده از سوی دفتر رئیس جمهور اشرف غنی، حمله بر مسجد الزهرا را محکوم و بالای وحدت بین اقوام مختلف افغانستان تأکید کرده‌است.

همزمان با این دفتر رئیس اجرائیه حکومت افغانستان در اعلامیۀ حمله بالای مسجد الزهرا را یک جنایت دیگر از تروریستان خوانده‌است.

درین اعلامیه به نقل از رئیس اجرائیه عبدالله عبدالله آمده‌است که تروریستان در میدان‌های نبرد شکسته خورده‌اند و حالا تلاش می‌کنند با چنین حملات اختلافات قومی، مذهبی و زبانی را در افغانستان دامن بزنند.

مسئولیت حمله بر مسجد الزهرا در دشت برچی کابل را داعش به دوش گرفت.