هیواد: پاکستان در مقابل افغانستان در یک جنک تمام عیار قرار دارد

روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتر روی فرستادن ۴۰۰۰ نیروی جدید امریکایی به افغانستان تبصره نموده‌اند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در یک مطلب نگاشته است که وزیر دفاع ایالات متحده امزیکا اعلام نموده است که در آینده نزدیک ۴۰۰۰ نیروی دیگر به افغانستان اعزام خواهند شد.

در ادامه مطلب آمده‌است که این اولین بار در دوران ریاست جمهوری آقای ترمپ می‌باشد که نیرو به افغانستان اعزام می‌گردد.

همچنان در مطلب آمده‌است که این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که تهدیدات طالبان و گروه داعش در افغانستان بیشتر شده‌است.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله‌اش روی همین موضوع تمرکز نموده‌است و گفته شده که جغرافیای جنگ در افغانستان توسعه یافته است و پاکستان در مقابل افغانستان در یک جنک تمام عیار قرار دارد و به حمایت خود از تروریزم بین‌المللی همچنان ادامه می‌دهد.

به باور سرمقاله نویس، در این حالت حمایت امریکا از افغانستان بسیار مهم می‌باشد و حکومت افغانستان از این اقدام استقبال می‌کند.

سرمقاله نویس همچنان اضافه می‌نماید که نیرو‌های امنیتی و دفاعی افغانستان در مقابله با تروریزم به حمایت، تجهیز و آموزش نیاز دارند.

در ادامه سرمقاله آمده‌است که این به دشمنان افغانستان پیام واضح دارد که افغانستان در این مبارزه تنها نیست بلکه جامعه جهانی در این مبارزه با افغانستان یکجا است.

سرمقاله نویس ابراز امیدوار نموده که این بار حکومت افغانستان بتواند از این حمایت و امکانات به گونه مؤثرتر استفاده نماید.

افغانستان ما

روزنامه افغانستان ما در یکی از مطالب‌اش نوشته است که وزیر دفاع امریکا صلاحیت لازم را برای اعزام نیروی اضافی به افغانستان کسب نموده‌است و از وی نقل شده که گفته اداره آقای ترمپ اشتباهات گذشته در جنگ علیه تروریزم را تکرار نخواهد کرد.

در مطلب آمده که وزیر دفاع امریکا تأکید نموده که امریکا اجازه نمی‌دهد که افغانستان یک بار دیگر به محل امن تروریستان مبدل شود.