وکلا: یک وکیل و یا سناتور قصد دارد انتحاری را وارد شورای ملی کند

پس از رویداد‌های خونین که شهر کابل در جریان ماه رمضان شاهد بود، اکنون ولسی جرگه افغانستان می‌گوید که شورای ملی نیز تحت تهدید بلند امنیتی قرار دارد.

عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه افغانستان در نشست عمومی روز دوشنبه این جرگه با آن که در زمینه جرئیات نداد اما گفت که این موضوع را با نهاد‌های امنیتی در میان گذاشته‌است.

عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه افغانستان

وی افزود:

"تهدیدات بلند وجود دارد چیزی را که تعداد وکیل صاحبات به آن اشاره کرد لازم نمی‌دانم که در حضور مطبوعات خدمت شما عرض بکنم نگرانی که شما داشتید به ما هم رسیده‌است ما آنرا با ارگان‌های امنیتی شریک ساخته‌ایم و آن‌ها هم این قضیه را با مسئولیت روی دست گرفته‌اند"

حدود دو سال قبل هفت تن از انتحار کنندگان بالای تعمیر سابقۀ شورای ملی افغانستان حمله گروهی را انجام دادند که در آن زمان حمله کنندگان از سوی محافظین این شورا از بین برده شدند.

اعضای ولسی جرگه گفتند که از سوی دارالانشای این جرگه به آنان اطلاع رسیده‌است که یکی از وکلا و یا سناتوران قصد دارد تا انتحار کنندۀ را وارد شورای ملی بسازد.

نیلوفر ابراهیمی یکی از آنان از اعضای شورای ملی خواست تا این موضوع را با جدیت تعقیب کنند.

نیلوفر ابراهیمی عضو ولسی جرگه افغانستان

وی گفت:

"به اولین بار گفته شده‌است که وکیل یا سناتور انتحاری را می‌آورد در داخل پارلمان از شما جدا تقاضا داریم که نام‌های آن‌ها را افشا کنید و در قبال آن توجه جدی شما و خانه ملت را خواهانیم."

با آنکه وزارت داخله در مورد چیزی نگفته است اما قوماندانی امنیه کابل این تهدیدات را تائید کرده می‌گوید که برای دفع آن تدابیر جدی را روی دست دارد.

حقنواز حقیار سرپرست قوماندانی امنیه کابل به رادیو آزادی در مورد گفت:

"این اطلاعات با ما در میان گذاشته شد و ما هم پرسونل تقویتی را موظف ساخته‌ایم که چطور وسایط را چک و شناسایی کنند به کدام وسایط اجازه دهند این‌که ماین‌های چسپکی در کدام جاها احتمالاً نصب می‌شوند و چطور باید کنترول و شناسایی شوند برای این همه ما هدایت ما را داده‌ایم."

سرپرست قوماندانی امنیه کابل می‌گوید که تدابیر امنیتی در اطراف شورای ملی اتخاذ شده و گزمه‌های امنیتی را نیز افزایش داده‌اند.

اما برخی از آگاهان این موضوع که گویا یکی از وکلا و یا سناتوران قصد دارند تا انتحار کنندۀ را به شورای ملی بیاورد را یک نوع تکتیک دشمنان افغانستان می‌داند که به گفته آنان می‌خواهند میان اعضای این شورا بی‌باوری را ایجاد کنند.

عتیق الله امرخیل یکی از آنان به رادیو آزادی گفت که حکومت باید در زمینه تلاش‌های استخباراتی و کشفی‌اش را افزایش دهد تا مانع هر نوع حمله مخالفین مسلح شود.

آرزو غیاثی