شمار تلفات انفجار مرگبار اخیر در لشکرگاه به ۳۸ تن رسیده‎است

شمار تلفات انفجار مرگبار روز گذشته شهر لشکرگاه هلمند به ۳۸ تن رسیده‎است و احتمال بلند رفتن آمار تلفات می‎رود.

سخنگوی والی هلمند می‎گوید، در نتیجه حمله روز گذشته لشکرگاه که در مقابل نماینده‎گی نوی کابل بانک رخ داد حدود شصت تن زخمی و شماری هم تا کنون ناپدید اند.

عمر زواک در صحبت با رادیو آزادی گفت:

"ارقام که تا کنون نزد ما ثبت شده تعداد کشته شدگان ۳۸ تن و زخمی‎ها ۶۰ تن اند، تحقیقات در مورد جریان دارد و یک هیئت برای بررسی این رویداد از سوی والی هلمند موظف شده‎است."
در همین حال بریالی نظری یک عضو شورای ولایتی هلمند به خبرنگار رادیو آزادی در محل گفته‎است که در پی حمله روز گذشته شهر لشکرگاه ده تن ناپدید اند.
با آنکه سخنگوی والی هلمند این ارقام را تائید نکرد اما گفت که انفجار به اندازه نیرومند بود که بیم آن می‎رود تعدادی بکلی از بین رفته باشند.
انفجار موتر بمب روز گذشته لشکرگاه مامورین دولتی را هدف قرار داد که برای گرفتن معاشات شان در بانک صف بسته بودند.

هلمند


نماینده‎گی نوی کابل بانک در شهر لشکرگاه در ساحه موقعیت دارد که در آن‎جا یک پارک تفریحی و دریای هلمند است و مردم برای تفریح نیز بیشتر در آن ساحه موجود می‎باشند.
سخنگوی والی هلمند می‎گوید، قرار نبود که مامورین دولتی معاشات شان را از نماینده‎گی نوی کابل بانک بگیرند بلکه برای گرفتن معاش جای دیگری به آن‎ها تعیین شده بود.
عمر زواک همچنان افزود که برای تحقیق در مورد چگونگی وقوع حمله لشکرگاه و این‎که تدابیر امنیتی کارمندان دولتی که برای معاشات خود به بانک آمده بودند گرفته شده بود یا خیر یک هیئت از سوی والی هلمند تشکیل شده و تحقیقات جریان دارد.
دفتر والی هلمند می‎گوید که بیشتر قربانیان این رویداد افراد ملکی‎اند که در آن زن‌ها و اطفال نیز شامل اند اما از شمار دقیق آن‎ ها تا کنون چیزی گفته نشده‌‎است.
گروه طالبان مسلح مسئولیت حمله روز گذشته شهر لشکرگاه هلمند را با نشر یک اعلامیه بدوش گرفتند.
نماینده‎گی نوی کابل در لشکرگاه چند ماه پیش نیز هدف یک حمله انتحاری قرار گرفت که در آن زمان عساکر اردوی ملی در وقت گرفتن معاشات شان هدفقرار گرفتند، در آن رویداد شش تن کشته شدند.