تقاضای کانگرس از ترمپ در آستانه سفر صدراعظم هند به امریکا

نریندرا مودی صدراعظم هند

قرار است صدراعظم هند امروز برای اولین دیدار با دونالد ترمپ رئیس جمهور و دیگر مقامات امریکایی وارد این کشور شود.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که رهبران کانگرس امریکا بر دونالد ترمپ رئیس جمهور این کشور جهت رفع موانع در راه تجارت و سرمایه گذاری در بازار‌های هند، فشار وارد می‌کنند.

قانونگذاران هر دو حزب، دموکرات و جمهوریخواه امریکا دیروز در یک نامه از دو نالد ترمپ رئیس جمهور امریکا تقاضا کرده‌اند که بر نریندرا مودی صدراعظم هند فشار وارد کند تا بازار‌های آن کشور را به روی محصولات امریکایی باز نماید.

این قانونگذاران امریکایی در این نامه گفته‌اند که آن‌ها در سال‌های گذشته در ارتباط به رفع موانع در تجارت و سرمایه گذاری با هند ناکام و ناموفق بوده‌اند.

ساختمان کانگریس امریکا

آن‌ها در این نامه نوشته اند:

"اکثر سکتور‌های اقتصادی هند به طور شدید و بدون توجیه محفوظ نگهداشته شده و هند برای شرکت‌های امریکایی که می‌خواهند با این‌کشور داد و ستد تجارتی را راه اندازند، محل دشوار به شمار می‌رود."

آن‌ها در این نامه خاطر نشان کرده‌اند که گزارش بانک جهانی در بین ۱۹۰ کشور جهان هند را در سهولت برای تجارت و کسب و کار در ردیف ۱۳۰ م کشور قرار داده‌است.

مقام‌های هندی، پیش از دیدار نریندرا مودی با دونالد ترمپ و رهبران کانگرس امریکا گفتند، آن‌ها می‌خواهند که در این ملاقات‌ها هماهنگی احساس کنند و به آن‌ها مشخص شود که هر دو جانب تا چه حد نظر موافق دارند.

تنش بین دونالد ترمپ و نریندرا مودی روی آنچه که صدراعظم هند آن رانگرش‌های محلی و محافظه کارانه در ایالات متحده خوانده، افزایش یافته‌اند.

دهلی جدید روی پیشنهاد تغییر ویزه برای هزاران انجنیر سیستم سافت‌ویر که در ایالات متحده امریکا کار می‌کنند، ابراز نگرانی کرده‌است.

نریندرا مودی امروز وارد امریکا خواهد شد.

نریندرا مودی دیروز از عبادت‌گاه هندو‌ها در پرتگال دیدن کرد و در آنجا در یک گردهم بزرگ به آنتونیو کوستا صدراعظم پرتگال که اجداد وی از هند بود، تابعیت افتخاری هند را عطا کرد.

او همچنان با مقام‌های پرتگال در مورد روابط هر دو کشور گفت‌وگو کرد.