مسیر: جرمنی در مورد انفجار موتر بمب در چهار راهی زنبق اطلاع قبلی داشت

روزنامه‎های چاپ امروز کابل بیشتر روی ایجاد ایتلاف جدید و گزارش وزارت خارجه جرمنی در مور حادثه موتر بمب تمرکز نموده‎اند.

مسیر

روزنامه مسیر در سرمقاله‎اش نوشته‎است که وزارت خارجه جرمنی تائید نموده که در مورد حادثه موتر بمب که در مقابل سفارت آنکشور در کابل بوقوع پیوست، از قبل اطلاع داشت.

در ادامه آمده‎است که اداره استخبارات جرمنی در گزارش گفته‎است که این اداره به تاریخ ۱۸ ماه جنوری تقریبآ ۵ ماه قبل از وقوع حادثه در مورد پلان این حمله معلومات داشت.

همچنان در مطلب نوشته شده که در گزارش از این‎که حمله ذریعه موتر فاضل آب صورت می‎گیرد نیر ذکر گردیده بود و حتی در مورد نوعیت مواد و مقدار آن و این‎که ۱۰ هزار کیلو گرام مواد در آن جابجا شده‎است، نیز ذکر گردیده بود.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی همچنان در همین مورد مطلبی را نوشته‎است.گفته شده که از این معلوم می‎شود که ارگان‎های کشفی از وقوع حادثه از قبل اطلاع داشتند و سوال که نزد نویسنده بوجود آمده اینست که با وجود داشتن معلومات در مورد حمله چرا نهاد مربوطه در مورد تدابیر جدی اتخاذ نکردند؟

به باور سرمقاله نویس با در در نظر داشت ضعف‎های موجود، نیاز است تا اصلاحات بنیادی در ارگان‎های کشفی و امنیتی افغانستان بوجود بیاید.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در مورد تشکیل ایتلاف جدید مطلبی را به نشر رسانده‎است.

روزنامه هیواد در سرمقاله‎اش نگاشته‎است که ایجاد ایتلاف‎ها بر ضد نظام همیشه ناکام بوده‎اند.

به باور سرمقاله نویس ایجاد همچو ایتلاف‎ها در افغانستان، موضوع جدید نیست و مردم افغانستان از این چنین ایتلاف‎ها خاطرات تلخ دارند.

نویسنده اضافه مینماید که جالب اینست که اشخاصی‎که ایتلاف را ایجاد کرده‎اند از جمله اراکین بلند پایه حکومت نیز می‎باشند.

اصلاح

روزنامه اصلاح در مورد نگرانی مردم از بهر ایجاد ایتلاف جدید نوشته‎است.

در سرمقاله این روزنامه آمده‎است که مردم از بدتر شدن اوضاع نگران استند و به باور سرمقاله نویس امکان دارد که این موضوع تاثیر منفی روی همکاری‎های جامعه جهانی با افغانستان نیز بگذارد.