ستره محکمه افغانستان می‌خواهد اکثر کارهای این اداره کمیپوتری شود

ستره محکمه افغانستان با عملی کردن سیستم " آسان خدمت " می‌خواهد بسیاری کارهای این اداره را کمیپوتری کند.

پس از ریاست عمومی پاسپورت و وزارت کار و امور اجتماعی اکنون سیستم آسان خدمت در ستره محکمه افغانستان در حال تطبیق شدن‌است.

محمد یوسف حلیم رئیس ستره محکمه روز شنبه حین امضای تفاهمنامه این پروسه با وزارت مالیه گفت، با عملی شدن این سیستم خدمات محاکم شفاف و سریع می‌شود.

بوسف حلیم رئیس ستره محکمه افغانستان

وی گفت که با این سیستم تمامی پروسه‌ها آسان و منسجم خواهد شد.

او افزود:

"فکر می‌کنم ستره محکمه سومین اداره است که در آن سیستم آسان خدمت تطبیق می‌شود، مه اطمینان می‌دهم که خدمات از طریق محاکم‌ما تا حدی ممکن و با شفافیت کامل به مردم پیشکش خواهد شد."

پیش از این سیستم آسان خدمت در دو اداره دولتی عملی شده که بر اساس آن باید تمام کارهای آنان کمپیوتری شده باشد.

این تلاش‌ها در حالی می‌شود که افغان‌ها بیشتر از کاغذ پرانی، تأخیر در کارها، فساد و مشکلات دیگر در ادارات دولتی شکایت دارند.

رئیس جمهور غنی بارها تأکید کرده‌است که حکومتداری الکترونیکی و ارائه خدمات آسان به مردم زمان‌گیر است اما در محراق توجه حکومت قرار دارد.

از سوی هم شهزاد اریوبی رئیس پروژۀ "آسان خدمت" می‌گوید که تا یک سال آینده بسیاری ادارات با این سیستم تجهیز و مشکلات مردم کمتر خواهد شد.

وی می‌گوید که بر اساس تفاهمنامه با ستره محکمه بسیاری امورات پیچیده این اداره سهل خواهد شد.

شهزاد اریوبی رئیس پروژۀ آسان خدمت

او افزود:

"ما می‌خواهیم سیستم منابع بشری، بخش مالی، تدارکات و دیگر بخش‌های ستره محکمه را بهتر سازیم به همین گونه وثیقه، قواله، نکاح خط و موارد دیگر را آسان، ساده و کمپیوترایز کنیم."

وی می‌گوید که شورای عالی اقتصادی ۴۸ مورد را مشخص کرده که روند پیچیده آنان باید حل و آسان شود.

به گفته وی، تلاش اینست که این اداره ظرفیت آن‌را پیدا کند که به‌جای اخذ عرایض مردم که مراحل طولانی دارد، روند آنلاین را آغاز کند.

گزارش: نورالله شایان