سرخط: حملات بالای نیروهای افغان قابل قبول نیست

روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتر روی حمله نیرو‌های امریکایی بالا نیرو‌های مسلح افغانستان در ولایت هلمند تمرکز نموده‌اند.

مسیر

روزنامه مسیر در این مورد مطلبی را به نشر رسانیده و نوشته شده که نیرو‌های امریکایی یک بار دیگر بالای پولیس افغان حمله هوایی نموده‌است.

این حادثه در والسوالی گرشک اتفاق افتاده که باعث کشته شدن ۱۶ تن و زخمی شدن ۲ تن گردیده‌است.

در ادامه مطلب آمده‌است که نیرو‌های امریکایی و افغان در مورد این حادثه گفتند که حادثه سهواً اتفاق افتاده‌است ولی ساکنین محل تأکید نمودند که حمله قصدی بوده‌است.

نویسنده با انتقاد تند از حکومت نوشته است که حکومت در این مورد ملامت است بخاطر این‌که برای حفاظت نیرو‌های مسلح خودش راهکار ندارد و نه هم می‌تواند اقدام جدی در برابر مسببین این حادثه داشته باشد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در این مورد نوشته که در مورد حادثه هلمند هیئتی توظیف گردیده تا موضوع را جدی مورد تحقیق قرار بدهد.

در ادامه این مطلب آمده‌است یک تن از قوماندانان ناتو در مورد این حادثه ابراز تأسف نموده و گفته است که نیم ساعت قبل از حمله طالبان در ساحه حضور داشتند.

در مطلب در مورد تلفات بر خلاف ارقامی که در روزنامه مسیر درج شده، تعدادی کشته شدگان ۱۸ تن نوشته شده‌است.

سرخط

روزنامه سرخط در سرمقاله‌اش نوشته است که این چنین حملات قابل قبول نیست و تعداد کشته شدگان را ۱۵ تن نوشته است.

در مطلب، بالا حکومت انتقاد شده و گفته که حکومت حتی نخواسته که پیام غم شریکی بدهد.

سرمقاله نویس می‌نویسد، کشته شدگان مردم عادی نبودند بلکه ۱۵ تن از نظامیان افغانستان بودند و این نوع حرکات نظام را در افغانستان ضعیف می‌سازد.

در ادامه همچنان آمده‌است که کاسه صبر مردم دیگر لبریز شده و حکومت باید موقف‌اش را واضح سازد یا این حملات هوایی را متوقف سازد یا این‌که باید قبول کند که یکجا با نیرو‌های خارجی در کشتن افراد ملکی سهیم است.