سپیدار: بحث روی آوردن تغیرات در کابینه میان رهبران حکومت جریان دارد

ریاست اجرائیه می‎گوید، بحث‎ها میان رهبران حکومت روی آوردن تغیرات در کابینه جریان دارد.

این ریاست می‎گوید، تکمیل شدن کابینه در اولویت‎های کاری حکومت قرار دارد.

جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرائیه روز پنجشنبه در کابل ابراز امیدواری کرد که ولسی جرگه برای نامزد وزرا رای اعتماد بدهد.

فیصل گفت، نامزد وزرای جدید در انجام کار از توانایی خوبی برخوردار هستند.

جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرائیه

وی افزود:

" توقع داریم که پارلمان افغانستان در این بخش ما را همکاری کند و برای وزیر صاحبان که معرفی شده‎اند رای تائید بدهند چون افراد با لایق هستند و اشخاصی هستند که کار کرده می‎توانند و از عهده مسئولیت هایشان در وزارت خانه‎های مربوطه بر آمده می‎توانند."

حکومت افغانستان هفته جاری مصطفی مستور را برای وزارت اقتصاد، شهزاده آریوبی را برای وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و یما یاری را به وزارت فواید عامه معرفی کرد.

حدود دو هفته قبل نیز محمد شفیق گل آغا شیرزی به وزارت اوقام و قبایل و محمد حمید طهماسی به حیث نامزد وزارت ترانسپورت از سوی حکومت معرفی گردید.

این در حالیست که حکومت حدود دو ماه قبل طارق شاه بهرامی را برای وزارت دفاع، فیض الله ذکی را برای وزارت کار و امور اجتماعی و نرگس نهان را برای وزارت معادن و پترولیم به حیث کاندیدان معرفی کرد.

تلاش نمودیم تا در مورد این کاندیدان نظر هیئت اداری ولسی جرگه را نیز داشته باشیم اما موفق نشدیم.

اما نادر خان کتوازی یکتن از اعضای ولسی جرگه در صحبت با رادیو آزادی گفت نامزد وزاری که تازه معرفی شده‎اند سابقه کاری بهتر دارند و انتظار می‎رود تا ولسی جرگه به آنان رای اعتماد بدهد.

کتوازی: اولین آجندای ما رای دادن به نامزد وزاری جدید می‎باشد.

او افزود:

"زمانی‎که رخصتی‎های ولسی جرگه به پایان برسد و جلسات آن آغاز شود اولین آجندای ما رای دادن به نامزد وزاری جدید می‎باشد من امیدوار هستم تا برای کاندید وزرا رای اعتماد داده شود."

چندی قبل فرانز مایکل میلبن نماینده خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان گفته سرپرستی در برخی وزارت خانه‎ها را یکی از چالش‎های و ضعف حکومت خوانده بود.

وی تاکید کرده بود، وزارت خانه‎های که از سوی سرپرستان اداره می‎شود کارهایش درست انجام نمی‎شود و باید حکومت هرچه زودتر به این مشکل رسیده‎گی کند.

فرشته ندا