کوریای شمالی اردویش را به حالت آماده باش در آورده‌است

کوریای شمالی امروز اردوی خود را به حالت آماده باش درآورد ولی گفت که فیر کردن هرگونه راکت به سوی منطقه گوام امریکا در اوقیانوس آرام را مورد تعلیق قرار می‎دهد.

بعد از این‎که وزیر دفاع امریکا هشدار داد که پرتاب کدام راکت از جانب کوریایی شمالی به سوی مناطق امریکا امکان دارد به بسیار سرعت به جنگ منجر شود، کوریای شمالی امروز اردوی خود را به حالت آماده باش در آورد ولی گفت که فیر کردن هرگونه راکت به سوی منطقه گوام امریکا را مورد تعلیق قرار می‎دهد.

در یک اعلامیۀ که از سوی آژانس خبررسانی رسمی کوریای شمالی نشر شد، رهبر این کشور کیم جونگ اون به اردوی خود دستور داده‎است که برای حملۀ راکتی همیشه آماده‎گی داشته باشند ولی او این را هم گفته‎است که فعلاً در نظر دارد برای مدتی رفتار واشنگتن را زیر نظر داشته باشد.

رهبر کوریای شمالی می‎گوید این امریکا است که نخست شماری از تجهیزات اتومی استراتیژیک به نزدیکی ما آورده و اگر واشنگتن آرزومند کاهش تنش در شبه جزیرۀ کوریا و جلوگیری از برخورد خطرناک نظامی باشد باید اول خود تصمیم درست بگیرد و در عمل نشان دهد.

این اظهارات ازجانب رهبر کوریای شمالی بعد از آن بیان شد که وزیر دفاع امریکا جیمس متیس دیروز در واشنگتن گفت امریکا آماده‎است که هرگونه را کتی را که به سوی مناطق این کشور فیر شود دفع و طرد کند و این عمل را یک اقدام جنگ تلقی خواهد کرد.

کوریای شمالی هفته گذشته گفت روی پلان پرتاب چهار راکت غور می‎کند که در نزدیکی منطقۀ جزیزۀ گوام امریکا در اوقیانوس آرام فرود خواهند آمد.