واشنگتن پست: افغانستان یکبار دیگر به طور ناگهانی با اهمیت شده‌است

روزنامه واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست در یک مقاله در باره استراتژی جدید امریکا برای افغانستان می‎نویسد، که این کشور یکبار دیگر به طور ناگهانی با اهمیت شده و رهبران نو امریکا می‎گویند، که راه پیروزی در جنگ افغانستان را به مردم خود نشان می‎دهند.

روزنامه می‎نویسد، دشمن همیشه به این انتظار بود که امریکا یک روزی از این جنگ چریکی خسته شده و افغانستان را ترک خواهد کرد.

اما اکنون با گذشت شانزده سال چنین به نظر می‎رسد که امریکا توقع دارد، دشمن باید از جنگ دست بکشد. ولی بدون این‎که، به این واقعیت توجه شود که دشمن در منطقه خود بود و باش دارند، و امریکایی‎ها نه.

روزنامه واشنگتن پست در ادامه می‎نویسد، گزارش‎ها حاکی از آن اند که حکومت جدید امریکا به افغانستان ۴ هزار عسکر دیگر می‎فرستد.

روزنامه می‎نویسد، رئیس جمهور دونالد ترمپ واقعیت را می‎گوید که پاکستان بزرگترین مشکل و جنجال به شمار می‎رود.

زمانی‎که انتحار کننده‎ها مواد منفجره بسته به بدن شان را در افغانستان انفجار می‎دهند، غالباً مدتی را در پاکستان سپری کرده می‎باشد.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، آنچه بنام سرحد بین افغانستان و پاکستان یاد می‎شد، در سال‎های نزده هشتاد میلادی زمانی مفهوم خود را از دست داد که میلیون‎ها افغان به خاطر جنگ مرگبار شوروی سابق افغانستان را ترک کرده، داخل خاک پاکستان شدند. عده از این مهاجران و فرزندان آن‎ها اکنون برای جنگ به افغانستان فرستاده می‎شوند و آن‎ها عموماً دوستان امریکا و حکومت افغانستان حساب نمی‎شوند.

نشریه میل آنلاین

نشریه میل آنلاین با نقل اظهاراتی جنرال جان نیکلسن قوماندان عمومی نیروهای مسلح امریکا و ناتو در افغانستان در مقاله می‎نویسد که این جنرال بلند رتبه امریکایی تعهد کرد که گروه داعش را از بین می‎برد، بقایای شبکه القاعده را سرکوب می‎کند و به طالبان اخطار می‎داد.

نشریه میل آنلاین می‎نویسد، جنرال نیکلسن طالبان را به گفتگوهای صلح ترغیب کرده، گفت که آن‎ها جنگ را برنده نمی‎شوند.

نشریه در ادامه می‎نویسد، جنرال جان نیکلسن در این اظهارات خود با صریح گفت، عساکر جدید که وارد افغانستان می‎شوند، تعداد بیشتر عساکر اردو این کشور را آموزش می‎دهند.

جنرال جان نیکلسن حمایت بیشتر هوایی را به نیروهای افغان وعدهنمود و قوای کوماندو و نیروهای خاص افغان را قوت‎های شکست ناپذیر خواند.

قوماندان عمومی نیرو های امریکا و ناتو در افغانستان اضافه کرد، طالبان درین جنگ برنده نخواهند شد و اکنون زمانی خوبی فرا رسیده تابه میز مذاکره بنشینند.

او افزود، ما در این جنگ ناکام نمی‎شویم، زیرا امنیت ملی ما به این جنگ ارتباط دارد.