اردوی امریکا: حدود ۱۱ هزار سرباز امریکایی در افغانستان فعالیت دارند

اردوی امریکا می‌گوید حدود یازده هزار سرباز امریکایی در افغانستان فعالیت دارند.

پنتاگون می‌گوید، حدود یازده هزار سرباز امریکایی در افغانستان حضور دارند، رقمی که در گذشته ۸۴۰۰ تن خوانده شده بود.

جنرال کینیت مکینزی رئیس بخش پرسونل نظامی اردوی امریکا دیروز در یک کانفرانس مشترک خبری با دانا وایت سخنگوی پنتاگون، حضور تعداد بیشتر قوای امریکایی در افغانستان را تأیید کرد.

افشای این رقم، بخشی از تلاش‌های جیم متیس وزیر دفاع امریکا برای شفافیت بیشتر در گزارش دهی در مورد فعالیتهای قوای امریکایی ست.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا هفته گذشته ستراتیژی جدیدی برای افغانستان را اعلان کرده و از افزایش قوا در افغانستان به هدف تشدید عملیات‌ها علیه گروه‌های تروریستی و آموزش و مشاورت نیروهای افغان سخن گفت.

دونالد ترمپ

اعزام نیروهای که قرار است براساس ستراتیژی جدید ترمپ به افغانستان فرستاده شوند، برعلاوۀ همین یازده هزار نیروی خواهد بود که در افغانستان حضور دارند.

دانا وایت سخنگوی پنتاگون و جنرال اف مکینزی رئیس بخش پرسونل نظامی اردوی امریکا دیروز حین اعلان شمار قوای امریکایی در افغانستان مسئولیت مخفی نگهداشتن این شمار را، به دوش اداره اوباما گذاشتند.

در دورۀ ریاست جمهوری اوباما شمار نیروهای موقتی که کمتر از شش ماه در عراق، افغانستان و سوریه مستقر می‌باشند حساب نمی‌شدند.

جیم متیس وزیر دفاع امریکا مایوسی‌اش را با این طرز حسابدهی ابراز داشته و دستور یک بررسی وسیع را داد تا ارقام شفافتر و دقیقتر از نیروها در افغانستان ارائه شود.

دونا وایت سخنگوی پنتاگون دیروز گفت، وزیر دفاع جیم متیس در تعهدش برای شفافیت در راپور دهی مصمم است.

جنرال مکینزی گفت، جنگ افغانستان از جنگ عراق و سوریه فرق دارد، ولی هر دو صحنه، بر دو اصل استوار خواهند بود یعنی ایجاد تعادل میان شفافیت در راپور دهی و شرایط مورد نیاز برای حفظ قوت‌های ما در میدان جنگ خواهد بود.