"قوای هوایی امریکا خود را جهت مبارزه در افغانستان عیار می‎کند"

ایرفورس تایمز

قوای هوایی امریکا برای مبارزه علیه تروریزم که استراتژی نو امریکا در افغانستان روی آن تمرکز دارد خود را عیار می‎سازد.

نشریۀ ایرفورس تایمز امریکا در یک مطلب خود زیر این عنوان اظهارات هیتر ویلسن سکرتر قوای هوایی در وزارت دفاع امریکا را نشر کرده‎است.

او گفته‎است که امریکا به یک استراتژی جدید جنگ در افغانستان رو می‎آورد که بیشتر به مبارزه علیه تروریزم تمرکز دارد.

خانم ویلسن گفته‌است که پرسونل قوای هوایی هم برای حمایت بهتر ازین ماموریت جدید خود را عیار می‎سازند.

او در گفتگو با نشریۀ ایرفورس تایمز در دفتر کار خود در پنتاگون یا مقر وزارت دفاع امریکا گفته‎است که دیده خواهد شد که لوی درستیز امریکا از قوای هوایی چه تقاضای مشخص دارد.

اما خانم ویلس یاد آور شده‎است که پرسونل هوایی میدان جنگ که حمایت قوایی هوایی را همآهنگ می‎سازند یک بخش کلیدی مبارزه علیه تروریزم در سابق بوده‎است.

نشریۀ ایرفورس تایمز در ادامه می‎نویسد که خانم ویلسن فرستادن افراد بیشتر هماهنگ کنندۀ حمایت هوایی به افغانستان را بعید نداست ولی بازهم گفت که این امر در نهایت به تقاضای لوی درستیز ارتباط می‎گیرد.

سکرتر قوایی هوایی امریکا گفته‎است استراتژی نو امریکا بیشتر به مبارزه علیه تروریزم تمرکز داشته و گروه تندرو موسوم به دولت اسلامی یا داعش در افغانستان فعالیت خود را گسترش داده‎است.

خانم ویلسن به نشریۀ ایرفورس تایمز گفته‎است که حدود بیست گروه وابسته به دهشت افگنان در امتداد سرحدات افغانستان و پاکستان فعالیت دارند و این منطقه برای تلاش‎های ضد تروریزم حایز اهمیت است.

نشنل انترست

نشنل انترست یک نشریه دیگر امریکایی جانب منطقه‎ای استراتژی نو امریکا برای افغانستان را بررسی کرده می‎نویسد که رئیس جمهور امریکا بر حق است که به تهدید جهانی تروریزم که امکان دارد یکبار دیگر از منطقه افغانستان و پاکستان نشات کند تمرکز کرد.

دونالد ترمپ گفته‎است که امریکا دیگر اجازه نخواهد داد که افغانستان پناهگاه تروریستان شود که جای‎های بسیار دور را تخریب کردند.

اما نشریه می‎افزاید طوریکه حملات تروریستی یازدهم سپتمبر بر امریکا و واکنش این کشور و متحدین در برابر آن جهان را تغییر داد ظهور چین به حیث یک قدرت اقتصادی، سیاسی و دیپلوماتیک که برای نظام جهانی از خود نظریات دارد نیز تاثیر گذار است.

نشریۀ نشنل انترست نقش چین در استراتژی نو امریکا برای منطقه را در کنار نقش هند ارزیابی نموده خواستار همکاری جهت از سرگیری نشست‎های چهار جانبه شده‎است.

گفتگوی نشست‎های چهار جانبه برای صلح و امنیت در افغانستان که در آن نماینده‎گان افغانستان، پاکستان، چین و امریکا سهم داشتند چند ماه پیش قطع شد.