سرخط: پاکستان حالا در فکر بقای خود است

روزنامه‎های چاپ امروز کابل در بیشتری مطالب و تبصره‎های خود به اظهارات رهبر حزب عوامی ملی خیبر پشتونخوا که گفته‎است پاکستان باید به خواست صلح افغانستان لبیک بگوید پرداخته‎اند.

دنیا

روزنامه دنیا درمطلبی به نقل از اسفندیار ولی خان رهبر حزب عوامی ملی خیبر پشتونخوا نوشته‎است که فرصتی خوبی برای پاکستان خواهد بود تا به خواست صلح رئیس جمهور افغانستان پاسخ مثبت دهد.

در مطلب به نقل از آقای ولی خان آمده‎است که خواست صلح محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان می‎تواند به تنش‎ها در منطقه نقطه پایان بگذارد.

در مطلب این اظهارات اسفندیار ولی خان نیز باز تاب یافته که گفته‎است بدون روابط نیک میان دو کشور صلح، ثبات و امنیت در منطقه تامین شده نمی‎تواند.

نویسنده مطلب گفته‎است که آقای ولی خان از پاکستان خواسته‎است تا بیشتر از این فرصت‎ها را از دست ندهد.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی درین باره در مطلبی نوشته‎است که اسفندیار ولی خان از حکومت پاکستان خواسته‎است که از فرصت به میان آمده خوب استفاده کند و با پروسه صلح افغانستان همکاری نماید.

نویسنده مطلب به اظهارات محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در روز عید نیز اشاره کرده که گفته‎است صلح اجندای ملی افغانستان است و این کشور با پاکستان صلح می‎خواهد.

نویسنده مطلب می‎گوید که پیش از این نیز رئیس جمهور غنی چندین بار موضوع صلح با پاکستان را مطرح کرده اما تا هنوز نتیجه یی در قبال نداشته‎است.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در مطلبی تحلیلی گفته‎است که سیاست دوگانه پاکستان با ناکامی و واکنش جدی جهان رو به رو شده‎است.

در مطلب آمده که کشورهای دنیا بیشتر از این تهدیدات تروریزم را تحمل کرده نمی‎توانند و در برابر کشورهای که از تروریزم حمایت می‎کنند خاموش نخواهند ماند.

نویسنده مطلب نوشته‎است که امریکا نیز در برابر سیاست دوگانه پاکستان واکنش نشان داد و دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده حین اعلام استراتژی جدید اش گفت که پاکستان باید مراکز تروریزم را در خاک اش بسته کند.

سرخط

روزنامه سرخط در مطلبی گفته‎است که پاکستان حالا در فکر بقای خود است و سه روز بعد خواجه آصف وزیر خارجه این کشور به بیجینگ سفر خواهد کرد.

نویسنده مطلب می‎گوید که آقای آصف پس از آن به مسکو و ترکیه می‎رود و همچنان سفری به واشنگتن خواهد داشت.

به گفته نویسنده مطلب پاکستان حالا با خطر رو به رو بوده و در تلاش نجات خود است.

نسیم شفق