اشرف غنی جهت شرکت در اسامبلی عمومی سازمان ملل متحد به نیویارک می‌رود

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان برای اشتراک در اجلاس سالانۀ اسامبلی عمومی سازمان ملل متحد امروز راهی شهر نیویارک می‌شود.

در این سفر، محمد اشرف غنی را وزیر امور خارجه و شماری از مقام‌های بلند رتبه دولتی همراهی می‌کنند.

قرار است رئیس جمهور اشرف غنی در نشست سالانه اسامبلی عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه سخنرانی کند.

نجیب الله آزاد معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان دیشب به رادیو آزادی گفت:

نجیب الله آزاد معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان

"در ضمن رئیس جمهور در حاشیه این اجلاس سازمان ملل متحد، با برخی از سران کشور‌ها ملاقات‌های دو جانبه دارد و روی مسایل مختلف صحبت می‌نماید."

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، قرار است اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان پنجشنبه آینده با دونالد ترمپ رئیس جمهوری امریکا ملاقات کند.

همزمان با این، یک مقام دولتی که به خاطر حساس بودن موضوع از افشاء نامش خودداری کرد، تأیید نمود که رئیس جمهور غنی در کنار دیدار با همتای امریکایی اش، در حاشیه این نشست با منشی عمومی سازمان ملل متحد، صدراعظم پاکستان و وزیر خارجه بریتانیا نیز ملاقات خواهد کرد.

در ضمن، در صفحۀ انترنتی سازمان ملل متحد آمده‌است که نشست مقدماتی کشور‌های عضو سازمان ملل متحد در هفته گذشته آغاز شده، اما اجلاس اسامبلی عمومی این سازمان روز سه شنبه هفته جاری رسماً افتتاح می‌شود.

نمایندگان کشور‌های عضو سازمان ملل متحد در نشست‌های مقدماتی‌شان روی راه‌های جلوگیری از قاچاق انسان، تأمین صلح در کشور‌های جنگ زده و وضعیت مهاجرت‌های غیر قانونی بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.