مقام ولایت سرپل: طالبان پس از سقوط قریۀ میرزا اولنگ بر دیگر پوسته‌های مهم حمله کردند

طالبان مسلح پس از تسلط بر قریۀ میرزا اولنگ ولسوالی صیاد سرپل حالا حملات‌شان را به‌ دیگر پوسته‌های مهم این ولسوالی شدت بخشیدند.

ذبیح‌الله امانی سخنگوی والی سرپل با اظهار این مطلب به رادیو آزادی گفت که طالبان مسلح از سه روز به این‌سو خود را به ۱۲ کیلو متری مرکز ولسوالی صیاد رسانده‌اند.

امانی می‌گوید حالا هم جنگ در مناطق مختلف این ولسوالی جریان دارد.

ذبیح الله امانی

او افزود:

"جنگ برای فعلاً هم در مناطق مختلف جریان دارد و ولسوالی صیاد وضعیت جنگی را به‌خود گرفته و طالبان در شب‌های گذشته بالای چندین پوسته‌های ما حمله کردند و در نتیجۀ آن ۸ طالب کشته شده و از نیروهای‌ما یک تن از بین رفته‌است."

در همین حال اعضای شورای ولایتی سرپل با ابراز نگرانی از افزایش نا امنی درین ولایت از دولت خواهان راه اندازی یک عملیات پاکسازی شدند.

اما ذبیح‌الله امانی سخنگوی والی سرپل در این مورد گفت:

"پلان‌ها در خصوص سرکوب طالبان در ولسوالی صیاد در نظر است، ولی به دلیل محرمیت موضوع از ارائه آن معذرت می‌خواهم."

ولایت سرپل در ماه‌های اخیر به شدت نا امن شده و گروه‌های هراس افگن به‌شمول طالبان و داعش در نقاط گوناگون این ولایت حضور چشمگیر شان‌را ثابت کرده‌اند.

به‌گفته مسئولان امنیتی سرپل در دو یا سه روز گذشته طالبان مسلح از ولایات غور، سمنگان و فاریاب نیروهای جنگی تدارک دیده و بالای پوسته‌های مهم میرزا اولنگ حمله کرده و این قریه را سقوط داده‌اند.

اما دفتر مطبوعاتی قوماندانی امنیه قول اردوی ۲۰۹ شاهین نا وقت روز گذشته طی یک خبرنامۀ به رسانه‌ها سقوط قریه میرزا اولنگ را رد نموده‌است.

به نوشته دفتر مطبوعاتی قوماندانی قول اردوی ۲۰۹ شاهین صرف از دو پوسته نیروهای امنیتی به دلیل جلوگیری از تلفات و ضایعات عقب نشینی کرده‌اند.

همچنان درین خبرنامه ذکر شده‌است که نیروهای کمکی با حمایۀ طیاره‌های قوای هوایی کشور به ساحات بند شیرم و تپه آنتن رسیده و به زودی وضعیت تغییر خواهد کرد.

گزارش: عالم رحمانیار