تبصرۀ روزنامه‎های کابل روی حملات انفجاری و انتحاری در افغانستان

روزنامه‎های چاپ امروز کابل بیشتر روی حملات انفجاری و انتحاری روز قبل که در برخی ولایت‎ها و کابل به وقوع پیوسته‎است، تبصره نموده‎اند.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در شماره امروزی‌اش در این مورد نوشته‎است و گفته شده که طالبان پاسخ مذاکرات صلح را با حملات انتحاری و انفجاری در چند ولایت کشور دادند.

طالبان پاسخ مذاکرات صلح را با حملات انتحاری و انفجاری در چند ولایت کشور دادند.

در ادامه نوشته شده که گروه طالبان مسئولیت این حملات را به عهده گرفته‎اند و از قول آنان نوشته شده که تلفات سنگینی به نیروهای پولیس وارد گردیده‎است.

در ادامۀ مطلب گفته شده که این در حالیست که مذاکرات چهار جانبه میان کشورهای افغانستان، پاکستان، امریکا و چین در مرکز عمان پایان یافت و در این نشست فیصله شد تا پاکستان به تعهدادت‌اش عمل کند و دست از حمایت تروریستان بردارد.

  • دنیا

روزنامه دنیا همچنان در همین مورد در مطلبی تبصره نموده و نگاشته‎است که در حملات خونین گروهی طالبان در پکتیا، غزنی، و میدان وردگ به‌شمول قوماندان امنیه پکتیا ده‎ها تن کشته و زخمی شدند.

در مطلب آمده‎است که در حمله پکتیا ۱۱ تن انتحاری شرکت داشتند و از قول یک مقام امنیتی محلی نوشته شده که حمله با انفجار دو موتر بمب‌گذاری شده نظامی از نوع رنجر و هاموی آغاز شد و این موترها در نزدیکی ساختمان قوماندانی امنیه ولایت پکتیا انفجار داده شدند.

این موترها در نزدیکی ساختمان قوماندانی امنیه ولایت پکتیا انفجار داده شدند.

در ادامه همچنان آمده‎است که ارگ ریاست جمهوری ضمن تقبیح این حملات از عملکرد نیروهای امنیتی تقدیر کرده‎است.

  • ویسا

روزنامه ویسا مطلبی را زیر عنوان "با اعلام استراتژی جدید امریکا برای افغانستان، در تلفات افراد ملکی افزایش به عمل آمده‎است" چاپ نموده‎است.

در مطلب از قول اعضای شورای ملی نوشته شده که بعد از اعلام استراتژی جدید امریکا وضعیت امنیتی خراب‌تر شده‎است و از قول آرین یون عضو ولسی جرگه نوشته شده که حاکمیت طالبان در مناطق مختلف بیشتر شده‎است.

حاکمیت طالبان در مناطق مختلف بیشتر شده‎است.
  • هیواد

روزنامه دولتی هیواد هم در مورد حملات روز قبل تبصره نموده و نوشته‎است که ۵۱ تن به‌شمول قوماندان امنیه در حادثه دیروز پکتیا کشته شده‎اند.

در ادامه مطلب از قول استادان پوهنتون پکتیا نوشته که به اثر حملات دیروز ۱۵ تن از محصلین دختر آن پوهنتون نیز زخمی شده‎اند.

به اثر حملات دیروز ۱۵ تن از محصلین دختر آن پوهنتون نیز زخمی شده‎اند.​