وزیر خارجه امریکا در یک سفر از قبل اعلان ناشده به کابل آمده‌است

وزیر خارجه ایالات متحده امریکا در یک سفر قبلاً اعلان ناشده به کابل رسید و روی تعهدات امریکا در تامین امنیت در افغانستان تاکید کرد.

بر اساس اعلامیه سفارت امریکا در کابل، رکس تیلرسن با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان ملاقات کرد. هردو جانب روی تامین صلح، ثبات و رفاه دراز مدت در افغانستان بر تعهدات کابل و واشنگتن تاکید کردند.

رکس تیلرسن گفته‌است، استراتژی ایالات متحده برای افغانستان و آسیای جنوبی به هدف تامین صلح در افغانستان و از بین بردن لانه‌های تروریزم در منطقه، کار مشترک با حکومت افغانستان و سایر شرکای منطقوی، نماینگر آشکار تعهدات ایالات متحده امریکاست.

بر اساس این اعلامیه، محمد اشرف غنی بار دیگر بر حمایت از استراتژی امریکا تاکید نموده، تعهد کرد که حکومت وی به خاطر یقینی ساختن رفاه، امنیت و مصئونیت مردم افغانستان تعهداتش را در عرصه اصلاحات عملی می‌کند.

تیلرسن در جریان سفر شش روزه اش از شرق میانه، در اجلاس مشترک مقامات عربستان سعودی و عراق اشتراک نمود و روز یکشنبه از قطر نیز بازدید کرد.

قرار است وی به هند و پاکستان نیز سفر کند.

جزئیات قبلی:

رکس تیلرسن وزیر خارجه امریکا در یک سفر از قبل اعلان ناشده به کابل آمده است.

آقای تیلرسن بعد از ظهر امروز دوشنبه از دوحه پایتخت قطر به کابل آمده‌است.

گفته می‌شود آقای تیلرسن در دیدار با مقامات افغان در مورد رویدادهای اخیر، مبارزه با تروریزم و همکاری مشترک بین دو کشور گفت‌وگو و روی تطبیق استراتژی امریکا برای افغانستان تاکید کرده‌است.

سفر رکس تیلرسن به کابل را منابع تائید می‌کنند و گزارش‌ها می‌رساند که آقای تیلرسن با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز دیدار کرده‌است.

قبل به از این سفر، تیلرسن روز یکشنبه از عربستان سعودی دیدار کرده‌است.

از سفر وزیر خارجه امریکا به افغانستان معلومات قبلی داده نشده بود.

قرار است، تیلرسن به پاکستان و هند هم سفر کند.

تیلرسن روز جمعه به واشنگتن باز می‌گردد.