هشدار ائتلاف به رهبری سعودی به ایران به‌خاطر حمله راکتی حوثی‌ها بر عربستان!

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی، ایران را به‌خاطر پرتاب یک راکت بالیستیک از سوی شورشیان شیعه یمن به جانب ریاض متهم کرده‌است.

این ائتلاف در یک اعلامیۀ که صبح امروز منتشر کرد، گفته‌است که نقش ایران و قومانده مستقیم این‌کشور بر ملیشه‌های حوثی در همین حادثه، یک پرخاشگری آشکار بوده که کشورهای همسایه را هدف قرار داده و صلح و ثبات منطقه و جهان را تهدید می‌کند.

در اعلامیه آمده‌است که به همین سبب، قوماندانی ائتلاف این حادثه را یک عمل فاسد پرخاشگری توسط رژیم ایران تلقی می‌کند که می‌تواند به‌حیث اقدام جنگ علیه کشور شاهی عربستان سعودی محسوب گردد.

قوماندانی ائتلاف همچنان در این اعلامیه هشدار داده‌است که عربستان حق پاسخ‌دهی به این حمله در یک فرصت مناسب و با وسیله مناسب را دارد.

قوماندانی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی امروز در اعلامیۀ گفت، تمام راه‌های زمینی، دریایی و هوایی به روی یمن بعد از آن بسته شد که حوثی‌های حمایت شده از سوی ایران در یمن یک راکت بالیستیک را دو روز قبل به سمت ریاض پرتاب کردند.

این ائتلاف گفت، این مسدود سازی مؤقتی راه‌ها، فعالیت گروه‌های را مد نظر می‌گیرد که کمک‌های بشری را به یمن می‌رسانند.

امارات متحده عربی، بحرین، کویت، مصر، اردن، مراکش، سینیگال و سودان منابعِ را در اختیار ائتلاف به رهبری عربستان سعودی قرار داده‌اند.

این ائتلاف، ایران را متهم می‌کند که حوثی‌های یمن را با راکتی تجهیز کرده‌است که بر میدان هوایی ریاض پرتاب شد.

مقامات سعودی گفتند این راکت را قبل از آن که به هدف برسد، سقوط دادند.

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در سال ۲۰۱۵ به هدف جنگ علیه حوثی‌های یمن بعد از آن تشکیل شد که این گروه شیعه حمایت شده از سوی تهران، صنعا پایتخت یمن را تصرف نموده و حکومت سنی حمایت شده از سوی ریاض را سقوط دادند.

ایران و عربستان سعودی رقبای سرسخت در منطقه‌اند.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا، ایران را متهم به حمایت از گروه‌های تروریستی در شرق میانه کرده‌است.