آرمان ملی اظهارات اخیر رحمت‌الله نبیل را افشاگری بی‌موقع خوانده‌است

روزنامه‎های چاپ امروز کابل روی موضوعات متفاوت در شماره‎های امروزی‌شان تبصره نموده‎اند.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در مورد اظهارات اخیر رحمت‌الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در رابطه به موجودیت تقلب در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تمرکز نموده‎است.

آرمان ملی سرمقاله‎اش را زیر عنوان " افشاگری بی‌موقع" چاپ نموده‎است.

در سرمقاله گفته شده که وطن دوستی و وفاداری به مردم امری است که انسان‎ها برای آن جان می‎دهند و مردم وطن‌شان را بیش از هر چیز دوست دارند.

در سرمقاله از قول آقای نبیل نوشته شده که یکی از مقامات آن وقت حکومت که امروز نیز از آدم‎های مطرح نظام است و همه‌کاره نیز می‎باشد، ماشین چاپ کارت‎های رأی‌دهی را در یکی از خانه‎ها در وزیر اکبر خان جابه‌جا کرده بود و همچنان نوشته شده که آقای نبیل از توزیع دالر جعلی هم صحبت نموده‎است و گفته‎است که این موضوع را به سمع آقای حامد کرزی رئیس جمهور پیشین رسانیده بود.

به باور نویسنده این افشا گری بی‌موقع است و کتمان این موضوع یک غلطی فاحش است و حتی به مثابه خیانت ملی تلقی می‎شود، زیرا این موضوع سبب شد که نتایج انتخابات در افغانستان دستخوش جعل و تقلب گسترده شود و اثرات ناگوار آن وضعیت فعلی و حکومت یکه‌تاز و تمامیت‌خواه ‎است که نام وحدت ملی را با خودش دارد.

  • ویسا

روزنامه ویسا در سرمقاله‎اش روی حضور داعش تمرکز نموده و نوشته‎است.

داعش شوخی نه بل یک تهدید جدی می‎باشد.

در سرمقاله نوشته شده که خلافت خود خوانده داعش در سوریه و عراق ختم شده اعلام شد و داعش قلمروهای تحت حاکمیت‌اش را در آن کشورها از دست داد.

در ادامه سرمقاله آمده‎است که آهسته آهسته همان نگرانی به واقعیت مبدل می‎شود که جای امن برای نیروهای داعش افغانستان خواهد بود.

نویسنده می‎نویسد که با در نظرداشت وضعیت موجود حکومت افغانستان باید یک راه معقول صلح را با طالبان دریابد.

در ادامه مطلب از عدم کارایی شورای عالی صلح نیر یادآوری شده‎است و نوشته شده که این نهاد بیشتر به کارهای تشریفاتی مشغول بوده‎است.

  • انیس

روزنامه دولتی انیس در یکی از مطالب‎اش روی مبارزه با مواد مخدر تبصره نموده‎است.

در مطلب آمده‎است که باید کشورهای جهان برای نابودی پدیده شوم مواد مخدر بسیج شوند.

در ادامه مطلب بر اساس اعلامیه ریاست جمهوری افغانستان نوشته شده که هشت مرکز عمده پروسس مواد مخدر در حمله نیروهای هوایی اردوی ملی نابود شده‎اند.

در ادامه نوشته شده که این اولین بار است که عملیات محو منابع پروسس مواد مخدر با پیشتبانی مأموریت حمایت قاطع آغاز شده‎است.