مقامات جوزجان: افراد داعش تا کنون ۴ چوپان و ۱۸۰۰ راس مواشی را با خود برده‎اند

مقامات محلی جوزجان می‎گویند در این اواخر جنگجویان داعش نزدیک به ۱۸۰۰راس مواشی پولیس محلی ولسوالی قوش تپه ولایت جوزجان را باخود برده‎اند.

محمد رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان امروز یکشنبه «۵قوس۱۳۹۶» به رادیو آزادی گفت افراد وابسته به داعش شب گذشته ۵۰۰ راس مواشی پولیس محلی قریه نوآباد جرقدوق ولسوالی قوش تپه راهمراه با چهار تن چوپان با خود برده‎اند.

غفوری می‎گوید جنگجویان داعش به اتهام دست داشتن باشنده‎گان ولسوالی قوش تپه با دولت، مواشی آنان برده‎اند.

جوزجان

وی افزود این بار اول نیست که داعش دست به این کار می‎زند بلکه پیش از این نیز ۱۳۰۰ راس مواشی مردم قوش تپه را برده بودند.

غفوری افزود:

"داعش می‎خواهد با این کارش خود را اکمال کند و از سوی هم در تلاش این است تا مناطق تحت حاکمیت دولت راتحت فشار قرار بدهد تا در نتیجه یا منطقه را ترک کنند و یا هم به صفوف آن‎ها بپیوندند."

در همین حال عبدالفتاح قوماندان پولیس محلی قریه نوآباد جرقدوق که یکصد راس مواشی وی نیز در جمع ربوده شده‎ها شامل اند در یک تماس تیلیفونی از محل گفت افراد داعش مواشی آن‎ها را در قریه چقمه چقور جای‎که گروه داعش آن‎جا قرارگاه دارد انتقال داده‎اند.

نقشه جوزجان

وی گفت:

"ما مردم دهقان کار و مالدار هستیم، نه کدام شرکت داریم و نه هم کدام دارایی، همه هست و بود ما همین گوسفندها اند. گناه ما همین است که بخاطر تامین امنیت منطقه خود سلاح برداشتیم واز دولت خود حمایت می‎کنیم."

گروه داعش تا هنوز به این ارتباط چیزی به رسانه‎ها نگفته‎است.

مقامات محلی می‎گویند که آن‎ها چندین بار از دولت مرکزی در خواست نمودند که یک عملیات گسترده را در مناطق تحت کنترول مخالفین دولت در این ولایت راه اندازی نماید ولی تا هنوز جواب مثبت دریافت نکرده‎اند.

گزارش: عالم رحمانیار