پوتین در یک سفر اعلان ناشده به سوریه، دستور خارج شدن اردوی خود ازین کشور را داد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه «۲۰ قوس ۱۳۹۶» به طور غیر منتظره وارد سوریه شد و در آن‌جا به اردوی کشورش دستور داد شماری قابل ملاحظه از قوایش را از سوریه جنگ زده خارج کند.

پوتین امروز در قرارگاه "حمیمیم" سوریه خطاب به نیرو های روسی از تلاش‌های آن‌ها علیه تروریزم تحسین نموده گفت:

"رفقا مهمترین موضوع برای یک نظامی، دفاع از وطن و مردم‌اش است.
پوتین افزود به وزیر دفاع و لوی درستیز روسیه دستور داده‌است خروج گروۀ از نیرو های روسی را به پایگاه های اصلی شان آغاز کنند."

پوتین که در همین قرارگاه با بشارلاسد رئیس جمهور سوریه دیدن کرد همچنان گفت:

پوتین با بشارلاسد

"نیرو های روسی و سوریه‌ای تواناترین گروۀ جنگی تروریستی بین المللی را شکست داده‌اند و در همین راستا من تصمیم گرفته‌ام که یک بخشی قابل ملاحظه از کندک روسی در سوریه به خانه برگردند."

رسانه‌های روسی گزارش داده‌اند که پوتین چوکات زمانی دقیق را برای این خروج ارائه نکرد و گفت، قرارگاه حمیمیم و پایگاه بحری روسیه در بحیره مدیترانۀ سوریه به فعالیت‌ هاشان ادامه خواهند داد.

در اعلامیه کرملین آمده‌‌است که پوتین در دیدارش از سوریه ضمن ملاقات با همتای سوریه‌ای اش بشارلاسد با سرگی شویگو وزیر دفاع و قوماندان قوای روسی در سوریه سرگی سورویکین ملاقات کرد.

پوتین و سرگی شویگو

بر اساس اعلامیه کرملین، وی ضمن دستور خروج قوای روسی از سوریه، از نیرو های کشورش در آن‌چه وی تلاش‌های مسکو در عملیات ضد تروریزم خواند ابراز سپاس و قدردانی کرد.

پوتین بعد از دیدار از سوریه راهی قاهره شد و در آن‌جا با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر ملاقات و گفت‌وگو می‌کند.

انتظار می‌رود وی بعداً به انقره رفته و با همتای ترکی‌اش رجب طیب اردوغان دیدار نموده روی سلسله مسایل عمده از جمله تحولات بیت‌المقدس صحبت کند.