پوتین: تصمیم ترمپ وضعیت در شرق میانه را بی‌ثبات ساخته‌است

رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین می‌گوید تصمیم رئیس جمهور امریکا دونالد ترمپ در مورد بیت‌المقدس وضیعت شرق میانه را بی‌ثبات می‌سازد.

پوتین دیروز دوشنبه «۲۰ قوس ۱۳۹۶» بعد از ملاقات با رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان در یک کنفرانس خبری در انقره همچنان گفت که یک تعداد موفقتنامه‌های دفاعی را با ترکیه به امضأ رسانده‌است.

در همین کنفرانس خبری رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که در رابطه با بیت‌المقدس موقف ترکیه و روسیه همسان می‌باشد و هر دو این اقدام را در شرق میانه عامل بی‌ثباتی می‌دانند.

رئیس جمهور امریکا روز ششم دسمبر اعلان کرد که بیت‌المقدس را به‌حیث پایتخت دولت اسرائیل به رسمیت شناخته و سفارت امریکا در تل ابیب را به بیت‌المقدس انتقال خواهد داد.

اردوغان افزود تماس‌های انقره و مسکو در مورد وضیعت شرق میانه و بیت‌المقدس ادامه خواهد داشت.

معلومات قبلی:

رئیس جمهور روسیه می‌گوید، فیصله رئیس جمهور دونالد ترمپ در مورد بیت‌المقدس وضعیت در شرق میانه را بی‌ثبات ساخته‌است.

ولادیمیر پوتین دیروز دوشنبه پس از دیدار با رجب طیب اردوغان همتای ترکی خود در باره روابط دو جانبه بین دو کشور در انقره در یک نشست خبری همچنان گفت، امیدوار است که تعدادی از موافقتنامه‌های دفاعی را با ترکیه امضا کند.

رئیس جمهور رجب طیب اردوغان در همین نشست خبری گفت، ترکیه و روسیه در مورد فیصله رئیس جمهور امریکا در باره به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌حیث پایتخت اسرائیل، موقف واحد دارند.

رئیس جمهور ترکیه گفت، تماس‌ها بین مسکو و انقره در باره وضعیت شرق میانه و بیت‌المقدس ادامه خواهند یافت.