جمشیدی: عملیات جهت محو داعش در چندین ولسوالی فاریاب آغاز شد

مقامات امنیتی در زون شمال از راه اندازی عملیات وسیع تصفیوی جهت محو گروه داعش از ولایات شمالی افغانستان خبر می‌دهند.

نصرت الله جمشیدی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در زون شمال افغانستان امروز چهارشنبه «۲۲ قوس ۱۳۹۶» در صحبت با رادیو آزادی گفته‌است که عملیات وسیع را تحت نام نوید ۸ در چندین ولسوالی ولایت فاریاب آغاز کرده‌اند و قرار است هفته آینده عملیات دیگری علیه گروه داعش در ولایت جوزجان راه اندازی شود.

قرار است هفته آینده عملیات دیگری علیه گروه داعش در ولایت جوزجان راه اندازی شود.

سخنگوی قول اردوی شاهین معلومات در مورد این عملیات تصفیوی در ولایت جوزجان را محرم عنوان کرده و از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

آقای جمشیدی گفت که گروه داعش در ولایات شمالی افغانستان فعال بوده و مرکز سوق و اداره آن‌ها ولسوالی درزاب ولایت جوزجان است.

سخنگوی قول اردوی شاهین می‌گوید که به زودی ساحات تحت تسلط داعشیان در زون شمال کشور از وجود دشمن پاکسازی خواهد شد.

وی گفت:

"روز گذشته عملیات وسیع در ولسوالی‌های خواجه سبز پوش، شیرین تگاب و دولت آباد ولایت فاریاب آغاز شد که دامنه آن به دیگر مناطق این ولایت گسترده شده و به شدت ادامه خواهد داشت."

مقامات قول اردوی شاهین حضور جنگجویان خارجی به‌خصوص اتباع کشورهای آسیای میانه در میان اعضای گروه داعش در زون شمال افغانستان تائید می‌کنند.

نصرت الله جمشیدی سخنگوی قول اردوی شاهین با آن‌که از کشور یا گروهی مشخصی استخباراتی نام نبرد، اما گفت که اعضای گروه داعش در شمال افغانستان توسط خارجیان و بیرون از مرز های کشور تمویل مالی و نظامی می‌شوند.

نصرت الله جمشیدی

جمشیدی افزود:

"در میان اعضای گروه داعش که مرکز اساسی آن‌ها در شمال افغانستان ولسوالی درزاب ولایت جوزجان است، اتباع خارجی هم در میان شان حضور دارند، ما عملیات وسیع را عنقریب آغاز می‌کنیم تا به صورت کامل این گروه در شمال محو شود."

این در حالیست که باشنده‌گان ولایات جوزجان و سرپل در شمال کشور از حضور جنگجویان داعش در ساحات خود ابراز نگرانی داشته و می‌گویند که اعضای این گروه در کنار ایجاد نا امنی در این ولایات دست به آزار و اذیت مردم عام زده و نیز بارها با مخالفین مسلح دولت یا گروه موسوم به دولت اسلامی به درگیری‌های مسلحانه می‌پردازند.

گزارش: مجیب الرحمن حبیب‌زی