پوتین از CIA بخاطر شریک ساختن معلومات استخباراتی تشکری کرد

قصر کرملین می‌گوید سی آی ای یا ادارۀ استخبارات مرکزی امریکا معلوماتی را با روسیه شریک ساخته بود که مسکو را کمک کرد از یک حمله تروریستی پلان شده در شهر سن پترزبورگ جلوگیری کند.

کرملین دیروز "یک‌شنبه" در یک اعلامیه گفت، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در یک صحبت تیلیفونی با همتای امریکایی اش دونالد ترمپ از وی به سبب معلوماتی ابراز سپاس کرد که منتج به سرکوب و دستگیری تروریستان شد.

سارا هاکبی سندرز سخنگوی قصر سفید در یک پیام توییتر تأیید کرده‌است که ترمپ و پوتین دیروز یک‌شنبه با هم صحبت کردند و گفت، گزارش کتبی این تماس تیلیفونی بعداً منتشر خواهد شد.

کرملین گفته‌است، پوتین از ترمپ خواست سپاسگزاری وی را به مایک پومپیو رئیس سی آی ای و کارمندان استخباراتی امریکا برساند که معلومات در مورد این حمله تروریستی را در دسترس مسکو قرار داده‌اند.

بر اساس اعلامیۀ کرملین رئیس جمهور پوتین به ترمپ اطمینان داده‌است که ادارات استخباراتی روسیه نیز در صورت به دست آوردن معلومات در مورد کدام تهدید تروریستی به امریکا و اتباع این‌کشور، همکاران امریکایی خود را فوراً در جریان خواهند گذاشت.

اعلامیه کرملین دو روز بعد از آن منتشر شد که اداره خدمات امنیت فدرال روسیه گفت، هفت تندرو مظنون اسلامی را به اتهام پلان یک سلسله حملات در سن پترزبورگ دستگیر کرده‌اند.