روحانی: اعتراض حق مردم است اما نباید منجر به خشونت شود

در حالی‌که تظاهرات ضد دولتی در ایران دیروز یک‌شنبه برای چهارمین روز ادامه یافت حسن روحانی رئیس جمهور این‌کشور می‌گوید انتقاد و اعتراض حق مردم است اما نباید منجر به خشونت شود.

آقای روحانی به روز یکشنبه گفت:
"مردم در بیان انتقاد‌ شان و حتی اعتراض‌شان کاملاً آزاد استند اما در عین حال باید توجه کنیم که نحوه انتقاد و اعتراض باید به گونۀ باشد که پایان‌اش منتهی شود به بهتر شدن شرایط کشور. بلی در زمینه مسایل اقتصادی و اجتماعی خود‌ شان مشکلاتی دارند."

مقام های ایران دیروز یک‌شنبه تلاش کردند که با هشدار به معترضان و مسدود ساختن اپلیکیشن‌های معروفِ شبکه‌های اجتماعی و مختل ساختن خدمات انترنتی در برخی از مناطق، از اعتراض‌ها جلوگیری کنند.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا با ادامه ابراز حمایت از معترضان در ایران به مسدود شدن خدمات انترنتی در این‌کشور از سوی مقام‌های ایرانی اشاره کرده و آن‌ها را متهم کرده‌است که حقوق آنانی را که در سرک‌ها مظاهره می‌کنند، نقض می‌نمایند.

آقای ترمپ به روز یک‌شنبه در توییترش نوشت، ایران کشور شماره یک حامی تروریزم که ساعت وار به گونه بی‌شمار از حقوق بشر تخطی می‌ورزد اکنون انترنت را بسته‌است تا مظاهره چیان نتوانند ارتباط برقرار کنند.

تظاهرات در ایران اواخر هفته گذشته در اعتراض به بالا رفتن قیمت‌ها در این کشور آغاز شد.