پس از بروز خشونت‌ها در تظاهرات ایران مقامات این کشور جلسه دایر می‌کنند

پس از این‎که تظاهرات مردمی در ایران به خشونت گرایید و چندین کشته بجا ماند، انتظار می‎رود مقام‎های این کشور امروز جلسه را در این ارتباط دایر کنند.

تلویزیون دولتی ایران کشته شدن ده تن را در تظاهرات گسترده که نخست بخاطر گرانی مواد اولیه آغاز و سپس با شعارهای سیاسی همراه شد، تائید کرده‎است.

اما آژانس خبری اسوشیتد پرس شمار کشته شده‎های اعتراضات در ایران را ۱۲ تن می‎خواند، در حالی‎که برخی رسانه‎ها این تعداد را ۱۵ تن گزارش داده‎اند.

ایران

مقام‎های ایرانی تلاش کردند تا معترضان را پراگنده کنند، معترضان با شعارهای ضد حکومت و ضد رهبر ارشد مذهبی از چهار شنبه گذشته تا کنون به اعتراضات شان در شهرهای مختلف ادامه دادند.

با آن‎که تلویزیون دولتی ایران از چگونگی کشته شدن معترضان چیزی نگفت اما گزارش داد که برخی از معترضان مسلح می‎خواستند کنترول شماری از پوسته‎های امنیتی را بیگیرند که با مخالفت شدید نیروهای امنیتی مواجه شدند.

آژانس خبری نیمه دولتی ایلنا از قول هدایت الله خادمی یک عضو پارلمان محلی می‎نویسد که گفته‎است، شام گذشته دو تن در نتیجه تیر اندازی کشته شدند.

اما آقای خادمی گفته‎است، او نمی‎داند که این تیراندازی را پولیس، یا تظاهر کننده‎گان انجام داده‎اند.

ایران

این در حالیست که حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیروز گفت، انتقاد و اعتراض حق مردم است، اما نباید منجر به خشونت شود.

از سوی دیگر رئیس جمهور ایالات متحده امریکا به حمایت از معترضان ایرانی ادامه داد و مقامات ایرانی را به نقض حقوق کسانی که به جاده‎ها برای اعتراض بر آمده‎اند متهم کرد.

این اظهارات در حالی ابراز شده که مقام‎های ایرانی دسترسی شهروندان این کشور را به شبکه‎های اجتماعی و پیام رسان تلگرام و انستاگرام مسدود کردند.

شماری از معترضات ویدیوها و تصاویر از جریان تظاهرات گسترده در سراسر ایران را در صفحات انترنتی پخش کردند که باعث شد تا مقام‎های ایرانی دسترسی مردم را به شبکه‎های اجتماعی متوقف سازد.