والستریت ژورنال: امریکا در تلاش گسترش حضور نظامی اش در افغانستان است

والستریت ژورنال

روزنامه والستریت ژورنال مقالۀ را در مورد کمک امریکا به اردوی افغانستان نشر کرده‌است.

در مقاله به نقل از وزارت دفاع امریکا گفته شده‌است که پیش از رسیدن بهار و آغاز فصل جنگ، ایالات متحده می‌خواهد که حضور نظامی‌اش را در افغانستان گسترش بدهد.

در مقاله آمده‌است که اردوی امریکا به افغانستان طیاره‌های بی‌پیلوت مجهز با سلاح و بدون سلاح می‌فرستد.

به اساس مقاله، این طیاره‌ها برای حمایت هوایی و مقاصد کشفی و استخباراتی به افغانستان فرستاده می‌شوند.

در گزارش آمده‌است که در کنار افزایش وسایل نظامی، از پایگاه نظامی فورت بیننگ امریکا یک لوای کمکی اردو نیز در ماه فبروری به افغانستان فرستاده می‌شود.

این لوا به نیروهای امنیتی افغانستان مشوره‌های رزمی خواهد داد.

والستریت ژورنال به نقل از مقام‌های امریکایی می‌نویسد که این اقدام تعهد امریکا در بخش آموزش نیروهای امنیتی افغانستان را توسعه می‌بخشد.

والستریت ژورنال می‌افزاید که همه این اقدامات اجرای تصمیم ماه آگست دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا را برای اعزام چهار هزار سرباز اضافی به افغانستان سریع تر می‌سازد.

نیویارک تایمز

نیویارک تایمز به حمله بر جنگجویان افغان در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار پرداخته است.

در مقالۀ این روزنامه آمده‌است که نیرو‌های امریکایی، اربکی‌ها را که علیه جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش در شرق افغانستان می‌جنگند هدف قرار دادند و در نتیجه ۱۳ اربکی کشته شدند.

پیش از این گفته شده بود که یکی از این اربکی‌ها به سوی یک تن از نیرو‌های خاص ایالات متحده در محل آتش گشود و در نتیجه او زخمی شد.

این رویداد در ولسوالی اچین ننگرهار رخداد.

جنگجویان وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش در بخش‌های از ولسوالی اچین فعال استند.

در یک گزارش مفصل وزارت دفاع امریکا که در ماه دسمبر پارسال نشر شد، آمده‌است که در نتیجه چند صد عملیات زمینی و هوایی علیه شاخۀ خراسان گروه دولت اسلامی در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۷۴ جنگجوی این گروه کشته شدند.

در گزارش آمده‌است، هر چند شاخۀ خراسان داعش ضعیف شده اما به احتمال قوی برنامه ریزی و اجرای حمله‌های پیچیده از سوی این گروه در مناطق پُر جمعیت ادامه خواهد یافت.