ارگ: اشرف غنی روی مسایل مختلف با هیئت شورای امنیت گفت‌وگو کرد

ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که در دیدار میان رئیس جمهور اشرف غنی و هیئت شورای امنیت سازمان ملل‌متحد روی مسایل مختلف از جمله همکاری‌های منطقوی بحث شد و خاطر نشان گردید که به منظور برقراری ثبات در افغانستان فشار‌ها بالای پاکستان افزایش یابند.

ریاست جمهوری افغانستان امروز دوشنبه «۲۵ جدی ۱۳۹۶» در یک اعلامیه گفت، در این ملاقات در رابطه به وضعیت امنیتی افغانستان، مبارزه با پدیده‌های تروریزم، فساد اداری، مواد مخدر و قاچاق آن، تسریع پروسه صلح، آماده‌گی‌ها برای برگزاری انتخابات آینده در افغانستان و مسایل دیگر بحث شد.

یک هیئت شورای امنیت سازمان ملل‌متحد به ریاست خیرات عمروف سفیر قزاقستان در سازمان ملل‌متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت این سازمان دیروز یک‌شنبه با رئیس جمهور اشرف غنی در ارگ دیدار کرد.

نیکی هیلی سفیر امریکا در سازمان ملل‌متحد نیز در ترکیب این هیئت شامل است.

در خبرنامه ریاست جمهوری افغانستان آمده‌است که نیکی هیلی در این دیدار گفت، امنیت و ثبات افغانستان برای امنیت منطقه مهم است و هیئت شورای امنیت سازمان ملل‌متحد برای حمایت بیشتر از افغانستان به کابل سفر کرده‌است.

در این خبرنامه هم‌چنان گفته شده‌است که رئیس جمهور اشرف غنی در این ملاقات با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در افغانستان، نمونه‌ها و شواهدی را در باره تحرک، فعالیت‌ها، آموزش و تمویل این گروه‌ها به‌شمول داعش در خارج افغانستان به اعضای هیئت شورای امنیت سازمان ملل‌متحد ارائه کرد.