ویسا: فضای خوبی جهت اقدام علیه پناهگاه‎های تروریستان در پاکستان به میان آمده‎است

روزنامه‎های چاپ امروز کابل بیشتری مطالب و تبصره‎های خود را در باره نشست آینده شورای امنیت سازمان ملل‌متحد و فتوای علمای پاکستان در مورد حملات انتحاری نوشته‎اند.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در صفحه نخستش نوشته‎است که شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در مورد افغانستان نشست اختصاصی برگزار می‎کند.

روزنامه به نقل از نماینده افغانستان در سازمان ملل‌متحد نوشته‎است که این نشست در سطح وزرای خارجه خواهد بود و آنان موجودیت پناهگاه‎های تروریستان در پاکستان را تأیید خواهند کرد.

روزنامه به نقل از شماری از اعضای شورای ملی نوشته‎است که شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در روشنایی اسنادی که از سوی حکومت افغانستان برایش سپرده شده‎است، اقدام نماید.

  • ویسا

روزنامه ویسا نیز به همین موضوع پرداخته و به نقل از محمود صیقل سفیر افغانستان در سازمان ملل‌متحد نوشته که فضای خوبی به‌خاطر اقدام در برابر پناهگاه‎های تروریستان در پاکستان به وجود آمده‎است.

نشست اختصاصی شورای امنیت سازمان ملل‌متحد به مسئله تأمین امنیت و انکشاف در افغانستان و آسیای میانه تمرکز خواهد داشت.

روزنامه این اظهارات آقای صیقل را نیز به نشر رسانیده که گفته‎است این موضوع در نشست‎های شورای امنیت سازمان ملل‌متحد با جدیت مطرح خواهد شد.

روزنامه نوشته که نشست اختصاصی شورای امنیت سازمان ملل‌متحد به مسئله تأمین امنیت و انکشاف در افغانستان و آسیای میانه تمرکز خواهد داشت.

  • افغانستان ما

روزنامه افغانستان ما بر اساس اظهارات اعضای مشرانو جرگه نوشته‎است که شورای امنیت سازمان ملل‌متحد اقدامات عملی بر ضد پاکستان بکند.

روزنامه به نقل از رئیس مشرانو جرگه گفته که حکومت افغانستان اسناد کامل در خصوص مداخلات پاکستان در این کشور به هیئت شورای امنیت سازمان ملل‌متحد سپرده‎است.

به‌گفته روزنامه در این اسناد شواهد لازم که نشان‌دهنده حمایت پاکستان از گروه‎های تروریستی است نیز شامل می‎باشد.

روزنامه این اظهارات سناتوران افغان را نیز به نشر رسانیده که گفته‎اند شورای امنیت سازمان ملل‌متحد باید با توجه به اسناد که از سوی افغانستان برایش سپرده شده فشارها علیه پاکستان را افزایش دهد و این کشور را وا دارد تا از حمایت تروریزم دست بکشد.

  • مسیر

روزنامه مسیر مطلبی را در مورد فتوای علمای پاکستان در خصوص حملات انتحاری نوشته و گفته‎است که حدود ۱۸۰۰ تن از علمای پاکستان با برگزاری نشستی حملات انتحاری را خلاف شریعت اسلامی دانستند.

روزنامه به نقل از رئیس جمهور پاکستان نوشته که صدور این فتوا راه را برای ثبات یک جامعه میانه‌رو هموار می‎سازد.

روزنامه می‎گوید که این اقدام از سوی علمای پاکستان در حالی صورت می‎گیرد که در روز اول سال نو میلادی دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا پاکستان را به حمایت از تروریزم متهم ساخت.

  • سرخط

روزنامه سرخط نوشته‎است که علمای پاکستان در حالی این فتوا را صادر می‎کنند که در بیش از ۱۵ سال گذشته هزاران افغان قربانی حملات انتحاری شدند.

روزنامه گفته که با صدور این فرمان علمای پاکستان حملات انتحاری را در پاکستان حرام دانستند، اما روزنامه علمای دینی افغانستان را مورد انتقاد قرار داده و گفته‎است که در برابر حملات خونین در این کشور خاموشی اختیار کرده‎اند.